Miközben Fernando Alonso Red Bullhoz szerződéséről fellángoltak a pletykák, amit egyesek már megpróbálnak oltani is, bemutatjuk a spanyol F1-es csapatváltásainak történetét, melyek közül alig találni olyat, ami viszonylag szokványos mederben zajlott.
2007-től Renault => McLaren
Alonso a Minardinál kezdte az F1-es pályafutását, ahova Flavio Briatore juttatta be, de a tehetsége miatt csupán egyetlen szezont töltött itt, utána vitték a Renault-hoz tesztpilótának, 2003-tól versenyzőnek. A 2005-ös vb-cím után aztán decemberben jött a bombahír, hogy 2007-től a McLaren pilótája lesz.
Ebben nem csak a váltás ténye volt különös, hanem az is, hogy decemberben jelentették be, illetve hogy nem a következő, hanem az eggyel későbbi szezonra vonatkozott. Alonso és a Renault ettől függetlenül koncentráltan összedolgozott 2006-ban, címvédéssel zárták le a közös munkát…
2008-tól McLaren => Renault
…legalábbis átmenetileg: 2008-ra Alonso már érkezett is vissza. A McLaren/Ferrari féle kémbotrány fejleményeiből ő is kivette a részét, összerúgta a port a wokingiak teljes vezérkarával.
Szintén decemberben vált hivatalossá, hogy a spanyol hazatér, és ez az időpont korántsem szokott optimális lenni, nem véletlen, hogy a szezonok nyári szüneteinek végére a csapatok már szeretnék tisztán látni a következő évi felállást. A Renault persze nem bánta, hogy visszakapta a klasszisát.
Ez az eset mutatja, hogy Alonso egy év után is képes elhagyni egy istállót, bár a körülmények itt tényleg extrémek voltak.
2010-től Renault => Ferrari
Ebben kivételesen semmilyen furcsaság sem volt, szeptemberben jelentették be, hogy Alonso váltja Kimi Räikkönent.
2015-től Ferrari => McLaren
A következő átigazolás megint nyilván szokatlan időpontban, decemberben következett be, ráadásul úgy, hogy a spanyol korábban 2016-ig hosszabbított a Ferrarival. A turbóhibrid korszakot azonban szörnyen indították az olaszok, a kétszeres bajnok pedig nagyobb potenciált látott a Honda visszatérésében.
Schumacher, Villeneuve, Alonso, Coulthard.. – pilóták, akik szenvedtek, majd más nyert helyettük
Novembertől már sugallták a szaklapok, hogy érik a csapatcsere, amely emlékezetes kudarcnak bizonyult, rengeteg frusztrált pillanattal.
2019-től McLaren => visszavonulás
A 2018-as idény roppant izgalmas volt Lewis Hamilton és Sebastian Vettel csatája miatt, a nyári szünetben mégis Alonso dobott le bombát azzal, hogy elhagyja a Forma-1-et, noha a tervek szerint csak átmenetileg. Ennek honfitársa, Carlos Sainz örült a legjobban, ez az üresedés vitt lendületet a karrierjébe, s kapott lehetőséget a McLarennél, majd az itteni teljesítményének köszönhetően később a Ferrarinál.
2021-től visszavonulás => Alpine (Renault)
Ez is meglehetősen váratlan volt, júliusban, de 2020 koronavírusos felfordulása miatt a szezonnyitón kaptak szárnyra az Alonso visszatéréséről szóló pletykák. Ezt a dominót Sebastian Vettel ferraris távozása lökte be, az ő helyére szerződtették Sainzot a McLarentől, az övére pedig Daniel Ricciardót a Renault-tól.
Utóbbi csapat „nagy nevekről” beszélt Ricciardo utódja kapcsán, és néhány nap alatt pont is került az ügy végére.
2023-tól Alpine => Aston Martin
A spanyol legutóbbi váltását szintén nem láttuk jönni, csak Sebastian Vettel nyári szünet előtti visszavonulása után lehetett erre következtetni. Az Alpine ráadásul emlékezetes módon csúnyán hasra esett az utódlásával, Oscar Piastrit nem tudták megtartani.