Carlos Sainz vezetésével ért véget az első és egyetlen F1-es szabadedzés Brazíliában, az eltérő gumikeverékek miatt azonban keveset lehet kiolvasni az eredményekből az időmérő előtt.
Amióta létezik a sprintversenyek intézménye, az interlagosi pálya minden évben ilyen különleges lebonyolítási rend szerint zajlott: így történik ez tehát immár zsinórban a harmadik évben is.
Ez azt jelenti, hogy egyetlen szabadedzésük volt a csapatoknak és a versenyzőknek felkészülni az előttük álló két időmérőre és két versenyre, erre az egy gyakorlásra pedig csak még fokozottabb figyelem hárul azóta, hogy a legutóbbi sprinthétvégén, Austinban a kevés edzésidő elismerten hozzájárult az autó kopólemezét a megengedettnél jobban használó Lewis Hamilton és Charles Leclerc vasárnapi kizárásához.
Az időjárás legalább megkímélte a mezőnyt erre a 60 percre: bár a hétvége során az eső többszöri megjelenésére számítanak az előrejelzések, egyelőre száraz maradt a pálya.
Pár órával a kezdés előtt jelentették be, hogy az interlagosi pálya 2030-ig meghosszabbította szerződését az F1-gyel, így a következő hét évben is biztosan ellátogat még a sport erre a közkedvelt helyszínre.
Welcome to Interlagos 🇧🇷😍#F1 #BrazilGP pic.twitter.com/AaPh0RYmvu
— Formula 1 (@F1) November 3, 2023
Vesztegetni való idő híján a mezőny azonnal munkához látott: eleinte mindenki a kemény keverékű gumikat használta, majd fokozatosan a többségnél előkerültek a sárga vagy a piros oldalfalú abroncsok is. Az elsőként közepesekre váltó George Russell ekkor az élre állt, az elsőként lágyakat felrakató két Haas pedig egy ideig közvetlenül mögötte állt a sorrendben.
Nico Hülkenberg azonban az utolsó négy percig éltképes második pozíciója mellett egy furcsa ütközéssel is észrevetette magát. Az edzés felénél jártunk, amikor az utolsó kanyarban a gyorskörére készülő német nem figyelt eléggé a mögötte nagyobb tempóval érkező Lando Norrisra, s megkezdte a kanyarodást, amikor az őt megelőző McLaren még mellette volt. Norris jobb hátsó és Hülkenberg bal első kereke összecsattant, de mindketten folytatni tudták, és az autók is megúszták sérülés nélkül.
— follow @plutoformula1 (@kerberos75368) November 3, 2023
A végén a két Ferrari futott erős lágygumis kört, akik így egyaránt átugrották Russellt: Carlos Sainz 1:11,732-vel az első, Leclerc pedig 108 ezreddel csapattársa mögött a második lett.
A két Red Bull és Fernando Alonso Aston Martinja különös programtervet teljesítve csak a kemény keverékeken futott, így a konstruktőri bajnok istálló autói messze is kerültek a legjobb helyezésektől. De a 18. és a 20. helyen záró McLarenek is csak bejárattak egy-egy lágyabb keveréket, előrevetítve, hogy érdekes taktikázás, kalkulálás várható a gumihasználat kapcsán a hétvége további részében.
A vasárnapi rajtrácsról döntő időmérő edzés pénteken közép-európai idő szerint 19 órakor kezdődik.
A szabadedzés végeredménye: