back to top
KezdőlapFormula 1Schumacher és Vettel sorsára jutott Leclerc, de titkolja, miért

Schumacher és Vettel sorsára jutott Leclerc, de titkolja, miért

-

A Ferrari és a versenyző is tudja, miért esett ki a felvezető körben Charles Leclerc, de nem hajlandók részleteket elárulni.

Rögtön a felvezető körben kiesni egy versenyről mindig kellemetlen, pláne a 2. helyről. Leclerc átélte ezt Brazíliában, így nem tudni, mire ment volna a dobogóért vívott csatában Lando Norris, Fernando Alonso és Sergio Pérez ellen.

A Ferrari pilótája azt nyilatkozta, hogy nem azon a területen kell keresni a hibát, ahol gondolnánk. „Elromlott a kormánykerék, aztán biztonsági okból kikapcsolt a motor. A hátsó kerekek beakadtak, kipördültem, már nem tudtam irányítani az autót” – mondta.

„Úgy éreztem, a hidraulikarendszer hibásodott meg, de miután beszéltem a mérnökökkel, már nem ez a benyomásom. Tudjuk, mi volt a baj, de nem akarok részletekbe belemenni. „Próbáltam újra megmozdítani a kocsit, mert nem sérült meg, az első szárnyat leszámítva. 15 másodpercre visszajött a hidraulika, de aztán ugyanaz megtörtént, leállt a motor.”

A Ferrarinál van múltja a felvezető körös kieséseknek: 1996-ban Franciaországban Michael Schumacher az 1., 2016-ban Bahreinben Sebastian Vettel a 3. pozícióból hullott ki még a rajt előtt, mindketten motorhibát szenvedtek. Azért Leclerc kipördülése a műszaki hiba tudatában kevésbé volt kínos, mint Alain Prosté, aki az 1991-es imolai felvezető körben pördült ki (a 3. helyről) a vizes aszfalton és fulladt le. Emellett 2002-ben két alkalommal Rubens Barrichello a rajtkockát sem tudta elhagyni a felvezető körre. (Beugorhat 2017-ből Kimi Räikkönen esete is Malajziából, de az ő kocsiját már a rajtrácsról letolták.)

A másik Ferrarival Carlos Sainz a 6. helyen végzett, így a maranellóiak picit közelebb léptek a Mercedeshez a konstruktőri tabellán. Leclerc értékes pontokat szerzett volna a csatában, ezért a Ferrarinak még sokba kerülhet a kiesése.