A hírek szerint a Mercedes 2026-os motorkoncepciója előrébb jár a többieknél.
A gyártók már megkezdték a felkészülést az új hajtáslánc szabályok mentén, és reményeik szerint jövőre már a próbapadon is letesztelhetik az első prototípusokat. Az új regulákra vonatkozó szabályozást a Mercedes, a Ferrari, a Renault, a Red Bull-Ford a Honda és az Audi írta alá. A jelenlegi információk szerint a forradalmi szabályok könnyebbé teszik majd az autókat is, és jelentősen kisebbek lesznek a versenygépek.
A Formu1a.uno úgy tudja, a Mercedes már többiek előtt jár a tervezési időszakban, míg az újonnan belépő Audi küzd az elemekkel. A német gyár szívesen megszerezné Mattia Binottót, akinek technikai tudása nagyban előresegítené a megakadni látszó új ellenfelet.
Az új motorszabályok a nagyon drága MGU-H rendszert elengednék, ám a spórolásra kényszerülő gyártóknak ki kell dolgozniuk egy olyan új megoldást, amivel pótolhatják az rendszer hiánya okozta veszteséget.
Ugyanakkor a szabályok nem teszik lehetővé az erőforrások súlyának csökkentését , a nagyon nehéz MGU-H eltörlése ellenére sem. Az akkumulátorcsomag és az új MGU-K jelentősen nehezebb lesz, hogy tárolja és szállítsa a kellő mennyiségű energiát.