A Haas az egyik autóján a régi alkatrészeket fogja használni a szezon utolsó két versenyén, ami nyilván nem épp hízelgő a fejlesztőrészleg számára.
Nico Hülkenberg nemrég kifakadt a Haas idei műszaki fejlesztése, pontosabban annak hiánya miatt, de a jelek szerint az Austinban bemutatott nagy ráncfelvarrás sem hozott eredményt. A csapat természetesen sokat várt attól, hogy másolja a divatot és a Red Bull-féle aerodinamikai koncepció útjára lép, ám egyelőre finoman szólva sem hozott eredményt a váltás.
A Haas bejelentette, hogy az utolsó két futamon, Las Vegasban, illetve Abu-Dzabiban eltérő felszereléssel küldi pályára a pilótákat, Hülkenberg a régi, Kevin Magnussen a frissebb verziót fogja használni.
Ilyen megoldáshoz manapság ritkán folyamodnak a csapatok, legfeljebb az gyakori, hogy (akár a szűk készletből fakadóan) egy-két elem különbözik a két autón, nem pedig teljesen eltér a két autón lévő aerodinamikai irányvonal.
Sértettség vagy realitás? Az elutasított csapat szerint ma a Haast sem vennék be az F1 bulijába
„Az vezetett a döntéshez, hogy Nico úgy érzi, a korábbi specifikáció jobban passzol hozzá, Kevin pedig pont fordítva érzi. Úgy döntöttünk, mindketten megkapják, amit akarnak, és két versennyel a bajnokság vége előtt nincs vesztenivalónk” – jelentette ki Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke.
„Mondhatnánk, hogy gyűjtsünk adatot [az új csomagról], de már eleget gyűjtöttünk. A döntés alapja az volt, hogy melyiket szeretik jobban a pilóták, hogy komfortosan érezzék magukat és elégedettek legyenek a felszereléssel.”
A Haas a szezon első kilenc futamából négyen szerzett pontot, az utána következő tizenegyből viszont csupán egyen, így az utolsó helyre süllyedtek a konstruktőri tabellán. A legfőbb bajuk a gumikopás, ami miatt a jó rajtpozíciókat nem tudják erős eredményekre váltani.