back to top
KezdőlapFormula 1Verstappen tönkretette Ocon körét az időmérőn, de volt előzménye a manővernek (videó)

Verstappen tönkretette Ocon körét az időmérőn, de volt előzménye a manővernek (videó)

-

Érdekes jelenetet hozott a Las Vegas-i Nagydíj időmérőjén a Q1 hajrája. Max Verstappen bevetődött Esteban Ocon mellé az 1-es kanyarban úgy, hogy mindketten gyorskörön voltak, ám az előzmény kimaradt a közvetítésből.

Max Verstappen a harmadik helyet szerezte meg a Las Vegas-i Nagydíj időmérőjén, és miután Carlos Sainz tízhelyes rajtbüntetést kapott erőforráselem-csere miatt, az első sorból kezdheti meg a futamot. A címvédő a Q1-ben nagyon kibabrált Esteban Oconnal, aki nem is jutott tovább, ám az előzményeket nem mutatták a közvetítésben.

Verstappen nem tudott mit kezdeni a Ferrari gyorsaságával Las Vegasban

A világ televíziónézői a lassítás alapján annyit láthattak, hogy amikor megkezdték az utolsó, a francia versenyző számára kulcsfontosságú gyorskörüket, Ocon van előrébb, de az 1-es kanyarba a címvédő bevetődött mellé. Pusztán ez alapján akár azt is lehetne feltételezni, hogy a Red Bull pilótája ok nélkül tette tönkre ellenfele körét (a sajátjának mindegy volt, hiszen ha mögötte marad, ugyanúgy nem javít, de egyébként is biztos volt a továbbjutása).

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, mindketten a másikat hibáztatták az incidensért. Ez egy vicc, most őszintén – jelentette ki a rádióban Ocon. – Verstappen bevetődött az egyes kanyarban, mint egy őrült.” Mindez érthető volt a közvetítésben látottak alapján, Verstappen kijelentése viszont kevésbé. Micsoda hülye idióta” – mondta.

Ez utóbbira az F1 TV fedélzeti kamerás felvételei adnak magyarázatot. Ahogyan az a hajrában lenni szokott, a gyorskörök megkezdése előtt feltorlódott a mezőny, legalábbis annak egy jelentős része. Ilyenkor íratlan szabály, hogy a kör vége felé már nincs előzgetés, és mindenki a maga tempójában készül fel a gyorskörre, persze a maximális köridőre vonatkozó szabályokat betartva.

Ocon azonban jó néhány ellenfele mellett elment, és a 14-es kanyarra utolérte Verstappent és Csou Kuan-jüt. Ők azonban akkor egymás mellett autóztak, így nem tudta őket megelőzni, de utána a az Alfa Romeo versenyzője mellett elment, a holland pilótát viszont nem tudta megelőzni a kigyorsítás előtt. Utána viszont megtette, és Verstappen ezt torolta meg.

Ocon annyiban nyilvánvalóan okolható, hogy miért autózott ennyire közel az előtte lévőhöz. Ha viszont már így tett, akkor az előzést nem lehet felróni neki, ugyanis mind a felvételeken, mind a telemetrián jól látszik, hogy hamarabb gyorsított ki Verstappennél. Míg az Alpine versenyzője már a 15-ös kanyarban rálépett a gázra, addig ellenfele ezt csak később tette meg.

Ezen a ponton felmerülhet, hogy a címvédő már itt szándékosan lassította mögötte jövőket, de ez sem igaz. A telemetria ugyanis azt is igazolja, hogy ő már korábban is így gyorsított ki a gyorsköre előtt, sőt, az azt megelőző próbálkozása alkalmával még később lépett rá a gázra. Ennek ellenére a célvonalig sikerült felgyorsulnia megfelelő sebességre, csak éppen a padlógázas szakasz elején, amely közvetlenül nyilvánvalóan nem számít bele a következő körbe, még lassabb volt az Alpine-nál.

Ocon tehát részben magát okolhatja, részben balszerencsésen jött ki neki a szituáció. Az viszont szinte biztos, hogy normál körülmények között meglett volna neki a továbbjutás. Az első szektor végén 771 ezred volt a hátránya korábbi köréhez képest, ezt sikerült 267 ezredre csökkentenie, míg a tizenötödik helyet megszerző Daniel Ricciardónál 418 ezreddel volt lassabb utolsó körében.