back to top
KezdőlapFormula 1Ezért nem veszített sokat Sainz balesetével a Ferrari

Ezért nem veszített sokat Sainz balesetével a Ferrari

-

Carlos Sainz számára nem is alakulhatott volna rosszabbul az Abu-dzabi Nagydíj pénteki napja. A spanyol pilóta már az edzés elején csúnyán összetörte a Ferrariját, de öröm az ürömben, hogy az olasz istálló a két hosszú piros zászló miatt alig veszített valamit.

Sainz-cal – aki Lando Norrisszal, Charles Leclerc-rel és Fernando Alonsóval áll harcban az egyéni bajnokság 4. helyéért – 8 perccel a délutáni gyakorlás kezdetét követően történt meg a baj. Az előtte autózó Yuki Tsunoda autója miatt leszorítóerőt veszített a rendkívül gyors kettes kanyarban, és még egy kerékvetőre is túlzott mértékben hajtott rá. Emiatt elveszítette az uralmát az autója felett, ami nagy sebességgel vágódott bele a Tecpro-falba.

Szerencsére Sainz sértetlenül megúszta a bukást, és az edzés után elárulta, hogy tehetetlennek érezte magát a balesete során.

„Jól érzem magam, nagyot buktam – ismerte el a kétszeres futamgyőztes spanyol kiválóság. – Biztonságos autók ide vagy oda, még így is tud fájni egy becsapódás. Szerencsére rendben vagyok, és ugyan vannak kisebb fájdalmaim, de nincs semmi ok az aggodalomra.”

„Valamilyen okból kifolyólag megváltozott a kettes kanyar az előző évekhez képest. Van két nagyobb hupli a kettes kanyar bejáratán, és a hármas kanyarnál is lett egy újabb ilyen egyenlőtlenség. Ez rendkívül rossz hír a mai generációs autóknak, mert nehéz ezekkel megbirkózni.”

„Már az első szabadedzésen is majdnem pórul jártam. Változtattam pár szemponton a beállítás terén, hogy az autó jobb viselkedése jobb legyen e téren, de már az első körökben jött a meglepetés. Láthattuk már, hogy a mai autókkal egy ilyen kis hupli is ki tud kezdeni, és ha rámegy az ember, akkor hatalmas baleset lehet a vége. Ez van, azonban ez kicsit sem ideális a számunkra.”

Leclerc volt a leggyorsabb a piros zászlókkal tarkított második szabadzedésen

Az edzés elején még nagyon úgy tűnt, hogy a Ferrarinak sokba fog kerülni Sainz balesete, mert így egy autóval kevesebb állt a rendelkezésükre, és ebből kifolyólag kevesebb adatot gyűjthettek volna a versenyszimulációkból.

Azonban már Sainz balesete miatt is szükség volt egy majdnem 30 perces szünetre a Tecpro-fal javítása és az összetört Ferrari eltakarítása miatt. A zöld zászlót követően Nico Hülkenberg balesete miatt ismét előkerült a piros zászló, ami miatt senki nem tudott hosszú etapokat futni, kizárólag az időmérős etapokra maradt elég idő.