Elképesztő csatát hozott az Abu-dzabi Nagydíj végjátéka a Mercedes és a Ferrari között a konstruktőri második helyért, amelyben egy külső tényező, a McLaren ellen szabálytalankodó Sergio Pérez játszotta a főszerepet!
Las Vegas után ismét egymás mellől rajtolt az első sorban Max Verstappen és Charles Leclerc, és most is a holland jött ki elsőként az első kanyarból. Bár a monacói jobban rugaszkodott el a második helyről, a belső íven nem mert agresszív lenni. A két hátsó hosszú egyenesben szintén közel került ahhoz, hogy szélárnyékból riválisa elé kerüljön, de nem sikerült kiviteleznie az előzést, mire pedig a harmadik körben aktiválhatóvá vált a DRS, Verstappen egy másodpercnél nagyobbra növelte az előnyét.
Az első körben Lando Norris csatát nyert George Russell ellen, majd a mclarenes hamarosan a csapattársát, Oscar Piastrit is átugorva feljött a harmadik helyre. Russell később a 7. és a 11. kör között hosszú csatát nyert meg Piastri ellen, ezzel javítva a Mercedes esélyeit a Ferrari elleni harcban a konstruktőri második helyért, amelyben a verseny első etapjában az olaszoknak állt a zászló. Bár a 16. helyről kemény keverékeken rajtoló Carlos Sainz még a pontzónán kívül autózott, de Lewis Hamilton is csak a 10. helyen tanyázott, ráadásul első szárnya is megsérült, amikor Pierre Gasly elfékezte magát előtte.
Juki Cunoda tartotta 6. helyezését, ami – mivel a Williams nem volt harcban a pontokért – éppen elégnek tűnt az AlphaTauri számára, hogy átugorja ellenfelét a konstruktőri 7. helyért folyó harcban. A japán azonban a többiekkel ellentétben egykiállásos taktikával versenyzett, utolsóként érkezve kerékcserére a közepes keverékeken rajtolók közül, és bár ennek köszönhetően néhány körön át vezette a versenyt, kiállását követően már csak a 10. helyen találta magát.
LAP 15/58
Norris and Russell pit on the same lap and it's Mercedes who profit from a slow stop by McLaren 😮#F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/JayBHFnfjG
— Formula 1 (@F1) November 26, 2023
A második etap kezdetére Verstappennek sikerült az addig csak 1-2 másodperces előnyét 5 másodperc fölé növelni Leclerc-rel szemben, Russell pedig a bokszban megelőzte a lassú kiállást bonyolító Norrist a harmadik helyért, ezzel a Mercedest hozva előnybe a Ferrarival szemben a tabellán.
A második bokszkiállások után Sergio Pérez kezdett szárnyalni, akinek így esélye nyílt felkapaszkodni a dobogóra. A mexikói azonban a negyedik helyért folyó csatában koccant Norrisszal, emiatt pedig öt másodperces büntetéssel sújtották.
norris 📻: “he just crashed into me!”
perez 📻: “he just turned into me!”perez now has a five second time penalty for this moment with lando norris pic.twitter.com/6gQtvGAQ7d
— tiana ⁴ (@literallylando) November 26, 2023
Végül pedig éppen ez a büntetés mentette meg a Mercedesnek a konstruktőri második helyet. Pérez ugyan megelőzte Russellt, ám az utólagos időhozzáadás miatt végül mégis mögötte végzett. Ha Pérez lett volna a harmadik, akkor – mivel Hamilton 9. lett, Sainz pedig nem szerzett pontot –, a Ferrari éppen négy ponttal szerez többet a Mercedesnél, és pontegyenlőséggel, a szingapúri győzelem miatt övék lett volna a jobb rangsorolás. Pérez büntetése azonban megnyerte a Mercedesnek a konstruktőri második pozíciót. Pedig az utolsó körben még Leclerc is maga elé engedte Pérezt, ezzel segítve a mexikóit, hogy még nagyobb előnyre tehessen szert.
Az AlphaTaurinak sem sikerült megelőznie a Williamst a tabellán, az egy kiállással végigmenő Cunoda tempója a verseny utolsó harmadára visszaesett, tíz körrel a vége előtt pedig Piastri elvette tőle a faenzaiak számára kulcsfontosságú hatodik helyet.
Alonso a végén még megelőzte Cunodát a hetedik pozícióért, ezzel pedig garantálta magának a negyedik helyet az egyéni tabellán. Hozzá hasonlóan 206 pontja lett Leclerc-nek is, Norris pedig 205-tel zárta hatodikként a szezont a pontverseny ezen legizgalmasabb részlegében.
Verstappen pedig hasonló stílusban nyerte meg idei 19. versenyét – ezzel elképesztő magasságba állítva ezt a rekordot –, mint a korábbiak többségét, kevés időt töltve a képernyőn a hivatalos közvetítésben, és nagy, több mint tíz másodperces fölénnyel befutva a második helyezett előtt. A holland példátlan, talán soha meg nem ismételhető dominanciát mutatott 2023-ban: csupán három versenyt nem nyert meg a szezon során, összesen pedig több mint 1000 körön át állt az élen a futamokon, miközben háromszoros világbajnok lett.
Az Abu-dzabi Nagydíj végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Max Verstappen | Red Bull-Honda RBPT | 1:27:02.624 | 58 |
2 | Charles Leclerc | Ferrari | 17.993 | 58 |
3 | George Russell | Mercedes | 20.328 | 58 |
4 | Sergio Pérez | Red Bull-Honda RBPT | 21.453 | 58 |
5 | Lando Norris | McLaren-Mercedes | 24.284 | 58 |
6 | Oscar Piastri | McLaren-Mercedes | 31.487 | 58 |
7 | Fernando Alonso | Aston Martin-Mercedes | 39.512 | 58 |
8 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri-Honda RBPT | 43.088 | 58 |
9 | Lewis Hamilton | Mercedes | 44.424 | 58 |
10 | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | 55.632 | 58 |
11 | Daniel Ricciardo | AlphaTauri-Honda RBPT | 56.229 | 58 |
12 | Esteban Ocon | Alpine-Renault | 1:06.373 | 58 |
13 | Pierre Gasly | Alpine-Renault | 1:10.360 | 58 |
14 | Alexander Albon | Williams-Mercedes | 1:13.184 | 58 |
15 | Nico Hülkenberg | Haas-Ferrari | 1:23.696 | 58 |
16 | Logan Sargeant | Williams-Mercedes | 1:27.791 | 58 |
17 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo-Ferrari | 1:29.422 | 58 |
18 | Carlos Sainz | Ferrari | 1 kör | 57 |
19 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör | 57 |
20 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1 kör | 57 |