Bár a nagyobb összeget a Mercedes kaphatja az év végén, de a Ferrari több időt áldozhat az autó tesztelésére.
Az első hely nem volt kérdéses idén egyik bajnokságban sem, így viszonylag korán számítani lehetett Max Verstappen és a Red Bull sikerére. Ám az osztrák istálló mögött már nem volt olyan egyértelmű a helyzet. Az év elején még az Aston Martin emelkedett ki, ám a szezon közepén a Mercedes és a Ferrari is előrelépett. A konstruktőri lista második pozíciójáért az utolsó versenyen is harcolt a két csapat.
Charles Leclerc még el is engedte Sergio Pérezt, hogy kiautózhassa az 5 másodperces különbséget, és elvegye a harmadik helyet George Russelltől, ám az utolsó előtti körben a mexikói már nem tudta teljesíteni a feladatot.
Így a csillagosok örülhettek a végén, ugyanis három ponttal megelőzték a Scuderiát, ám a nyereményalap nagyobb összegénél a vörösök hasznosabb „előnyre” tehettek szert.
„A konstruktőri bajnokságban a helyezések között 8 millió dollár az eltérés” – nyilatkozta Sascha Roos, a német Sky kommentátora.
Ám a 2021-ben bevezetett ATR skála értelmében, minél előrébb végez egy csapat a listán, annál kevesebb időt tölthet a szélcsatornában. Így a Ferrari ugyan lecsúszott a 8 millió dolláros plusz összegről, ám az aerodinamikai tesztelés során több időt szánhat az autójára.
A Red Bull konstruktőri bajnokként az aero tesztelési keret 70%-át kapja meg. A második helyen végzett Mercedesnek további 5%-al kap több időt, míg a Ferrarinak 10%-al jár több. Mindaddig a Haas már a keret 115%-át tudhatja magáénak.
Roos szerint így jövőre a Scuderia heti két órával tesztelhet többet a Mercedesnél.
„Az autó jobbá tételére szánt szélcsatorna-idők szintén ösztönzőleg hatnak. A második és a harmadik helyezett között heti 2 óra a különbség, az utóbbi annyival több időt tölthet a szélcsatornában. Így jobban láthatják, hogy megfelelőek-e a fejlesztési lépések, amiket kitaláltak.”