A Red Bull felfedte az idei szezonban mutatott dominanciájú legnagyobb okát. Christian Horner szerint az egyedülálló sebességüket az RB19 20 kilós súlycsökkentése eredményezte.
A Milton Keynes-i istálló egy külön ligában autózott a 2023-as szezon során a többi csapathoz képest. Az évad 22 versenyéből 21-et tudott megnyerni, aminek köszönhetően az egyéni és a konstruktőri bajnokságot is hatalmas előnnyel húzta be.
Verstappent megkérdezték, mi lenne, ha találkozna Messivel, a rá jellemző módon válaszolt
Amíg a rivális csapatok azzal foglalatoskodtak, hogy kitalálják a konstrukcióik hibáit, és valamilyen megoldásokkal megpróbálni jobbá tenni azokat, addig a Red Bull számára a súlycsökkentés jelentette a prioritást.
Horner szerint ez azért volt így, mert az RB19 a tavalyi autójuk, az RB18 alapjaira épült, és annak a konstrukciónak az év végére csak a szóban forgó problémája maradt meg.
„Nem szabad elfelejteni, hogy az RB19 esetében rengeteg olyan alkatrészt használtunk fel, amik az RB18-ban is megtalálhatók voltak – fogalmazott az energiaitalosok csapatfőnöke. – A sebességváltó, a felfüggesztés elemek túlnyomó többsége, és még a karosszéria is.”
„A legjelentősebb probléma a súly volt, amit ki tudtunk küszöbölni. A 2021-es bajnoki csata miatt viszonylag későn kezdtünk el foglalkozni az új szabályokkal, aminek következtében a 2022-es autónk eléggé tömzsire sikerült. Az idei évre ezen az összegen 20 kilót tudtunk csökkenteni, és emellett egyéb rendellenességeket is sikerült orvosolni.”
„A jó alapnak és a nagyszerű új alkatrészeknek köszönhetően Max [Verstappen] idén 19 versenyt nyert, és ha ezt hozzáadjuk a tavalyi 15 első helyéhez, akkor 34 győzelmet kapunk.
Horner szerint a súlycsökkentésből szinte minden területen származott valami előnyük, és emiatt gondolja azt, hogy a szóban forgó eljárásnak köszönhetik az idei ellenállhatatlan formájukat.