A Mercedes technikai guruja, James Allison nemrégiben elárult pár fontosabb információt a W15 kapcsán. A változások legnagyobb győztese Lewis Hamilton lehet, aki valósággal szenvedett a brackley-i istálló tavalyi konstrukciójával.
A stuttgarti márka nagy meglepetésre azzal a koncepcióval indította a szezont, amivel már kudarcot vallott 2022-ben. Toto Wolfféknak hamar rá kellett jönniük, hogy ha jót akarnak a csapatuknak, akkor nem ezt az utat kell járniuk. ebből kifolyólag a Mercedes a Monacói Nagydíjat már egy szinte teljes mértékben átalakított autóval teljesítette, de ez sem hozta meg a várt áttörést.
A hétszeres világbajnoknak több komoly problémája is volt a W14-gyel. A legnagyobb kényelmetlenséget a pilótafülke elhelyezkedése okozta a számára, mivel a rivális csapatokhoz képest a Mercedes szokatlanul előre helyezte el azt.
A Motorsport.com olasz kiadása úgy értesült, hogy Hamilton kívánsága teljesülni fog, és a pilótafülke már hátrébb fog elhelyezkedni a W15-ben. A szóban forgó forrás szerint a brackley-i istálló idei autója aerodinamikailag is hatékonyabb lehet, illetve a sebességváltója is könnyebb és kisebb lesz.
A Mercedes idei célja egyértelmű: szeretnének futamot nyerni, miután 2022-ben csak Interlagosban tudott győzelmet aratni, amíg a tavalyi szezont első hely nélkül zárta. A pilótapároson ezúttal sem fog múlni semmi, miután Hamiltonnak és a csapattársának, George Russellnek is 2025-ig érvényes a jelenlegi szerződése, és mindketten azon lesznek, hogy visszarepítsék a stuttgarti márkát a turbóhibrid éra első hét évében átélt sikerekhez.
A változásokra már csak amiatt is nagy szüksége lesz a Mercedesnek, mert Hamiltonnak az utolsó versenyekre annyira elege lett a W14-ből, hogy a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon már alig várta a pillanatot, hogy megszabaduljon tőle, és ne kelljen többet vezetnie azt.