Megszűnik Olaszországban az úgynevezett Beckham-szabály, amit azért vezettek be, hogy odacsábítsák a prémium külföldi munkavállalókat, sztársportolókat. A Ferrari ennek feltehetően nem örül.
A Beckham-szabályt először Spanyolországban alkották meg a világszerte népszerű focista kedvéért, amikor a Manchester United-ból a Real Madridba igazolt, és az volt a lényege, a kivételezettek számára adókedvezményt biztosítanak, ezzel lökést adva az országok közötti munkahely-váltásnak.
Ez vonatkozhat más szakemberekre, például mérnökökre is, a Ferrari pedig emiatt szívhatja a fogát, mert az adókedvezményre vonatkozó jogszabályt a lejárta után nem újította meg az új kormány, mivel úgy vélték, az nem hozott gazdasági előnyt az országnak. 2024-től tehát már nincs hatályban a „Decreto Crescita”.
A fociklubok közül az Inter és az AC Milan már kifejezte elégedetlenségét emiatt, és talán a Ferrari is jelezni fogja ezt. Az F1-es istálló számára mindig különleges helyzetet teremtett a földrajzi elhelyezkedése, hiszen a legtöbb csapat Angliában működik, és mérnöki szempontból a márkanév vonzereje ellen dolgozik, hogy a Maranellóba igazolás messzire költözéssel jár, ami kihat a családi szempontokra.
Átszervezi a Ferrari az egyik legtöbbet hibázó F1-es részlegét
Ez a jelenlegi csapatfőnököt, Frédéric Vasseur-t is érintette, és volt, hogy a csapat hiába állt közel Adrian Newey megszerzéséhez, a tervezőzseni nem vállalta az Olaszországba áttelepülést. A jelenleg mercedeses James Allison sem érezte jól magát ilyen körülmények között, 1990 környékén pedig a Ferrari akkori főtervezője, John Barnard Angliában maradva irányította a munkát; nem is volt sikeres vele a csapat.
A megszűnt jogszabály értelmében 2019 közepe óta az Olaszországban élő külföldi nemzetiségű, olasz vállalatnál dolgozó munkavállalóknak a fizetésük 70-90 százaléka után nem kellett adót fizetniük.
A Ferrari magyarázatot adott, miért csak idén fejezi be a nagy átalakulást