Carlos Sainz volt az egyetlen pilóta, aki a Red Bull versenyzői leszámítva képes volt futamot nyerni a 2023-as Forma-1-es szezonban. A spanyol pilóta azonban nincsen megelégedve a Ferrari jelenlegi helyzetével, és számos változást szeretne látni a vörösök konstrukcióján.
Ugyan Sainz Szingapúrban zseniális versenyzéssel volt képes maga mögött tartani Lando Norrist, és a friss közepes Pirelliken érkező Mercedes duót, és ezzel a győzelmet is megszerezni, összességében nem élvezte az SF-23 volánja mögött eltöltött időt.
Az olasz sajtónak nem is kellett több, és a beszámolóik alapján a 676-os szám alatt futó projekt nagyon ígéretesnek tűnik. Sainz nemrégiben arról nyilatkozott, hogy mit szeretne a Ferrari újdonsült autójától.
„Nagyon sok mindent – nyilatkozta Sainz, akinek az édesapja a napokban szerezte meg negyedik sikerét a Dakar Rallyn. – Sokszor állították azt, hogy szeretem az autót, és jó vezetni azt. Őszintén, nem csak nekem okozott számos alkalommal fejfájást. A csapattársamnak és a csapatnak is egyaránt, szóval egyáltalán nem volt könnyű eligazodni ezen az autón.”
„Nem élveztem a vezetést sem, számtalan dologhoz kellett alkalmazkodnom, és a beállítás terén is mindig sok különböző dolgot kellett kipróbálni. Remélem, hogy 2024-ben egy sokoldalúbb és könnyebben vezethető autónk lesz, amit nem lesz annyira nehéz beállítani sem. Összességében egy minden téren jobb autót szeretnék.”
Sajtóértesülések szerint az olasz istálló elérte a 798 kilogrammos súlyhatárt az idei autójával, ami egy mérföldkőnek is nevezhető a technikai igazgató, Enrico Cardile és csapata munkájában. Viszonyításként a tavalyi évben az SF-23 hat kilogrammal haladta meg a szóbanforgó súlyhatárt, ami már egy komolyabb számnak nevezhető.
Ezen okok miatt jelenleg optimisták Maranellóban a Ferrari idei évét illetően, nagy kérdés, hogy Frédéric Vasseur-ék képesek lesznek-e megfelelni az előzetes várakozásoknak. Sainz – aki a hetedik helyen zárta a tavalyi pontvadászatot – szerint is egy jobb év előtt állnak, miután a tavalyi idény második felében maximalizálták a lehetőségeiket, és kevesebb hibát is vétettek a versenypályán.