A RaceFans megszámolta, 2023-ban az F1 tétre menő eseményein hány szabálytalan mértékű pályalevágás vagy -kiszélesítés történt.
Ez tulajdonképp nem nehéz feladat, csak türelem kell hozzá, hiszen a köridők jegyzőkönyveiben áthúzva szerepelnek a fehér vonal négy kerékkel keresztezése miatt törölt eredmények. Az összesítésbe csak a tétre menő pályaelhagyások szerepeltek, vagyis az időmérőkön, sprinteken és a hagyományos futamokon elkövetett kihágások.
A listát Alexander Albon vezeti 60 szabálytalansággal, 10-zel többször lépte át a pályahatárt, mint az őt követő Lando Norris. Az élmezőnyből Lewis Hamilton (41) és Charles Leclerc (38) nevéhez fűződik a legtöbb ilyen vétség.
Max Verstappen a pontosabb versenyzők közé tartozott, a hivatalos feljegyzések alapján csak 26-szor ment át négy kerékkel a fehér vonalon, az egész szezonban rajthoz álló pilóták közül pedig messze legjobban pedig Valtteri Bottas (12) teljesített ezen a téren.
A pályák szerinti bontás első helyezett helyszínét bizonyára sokan kitalálják, hiszen az F1 számára már évek óta kellemetlenül sok a bonyodalom ott ebből: Ausztriában főleg az utolsó két kanyar neuralgikus pont, 149 vétséggel. Ez a szezon során elkövetett 695 szabálytalanság több mint ötödét jelenti. Az F1-es pilóták itt két és fél percnyi időbüntetést szedtek össze a futamokon (sprintet is rendeztek). A szabálytalansági sorrendben ezután a katari 5-ös kanyar és a monacói alagút végi sikán következik, egyaránt 36-36 kihágással.
Eldőlt: új utcai pálya váltja az F1 egyik klasszikus helyszínét