A Mercedes olyan egyedi megoldást alkalmazott az új autójának első szárnyán, ami potenciálisan ellenkezhet a szabályokkal.
Az Autosport elemzője vizsgálta meg részletesebben az első szárnyat, amelynek a legfelső eleme, azon belül az orrkúphoz közel eső része okozhatja azt, hogy a többi F1-es vetélytárs az FIA-nál esetleg megkérdőjelezi a megoldás szabályosságát. Szerinte a terelőlap kicsúcsosítása a korábbi szabályrendszer idején alkalmazott konstrukciót idézi, ami fokozta az autó követését akadályozó örvények erejét.
Matt Somerfield ugyanakkor azt sem zárja ki, hogy a kialakítással a Mercedes csak el akarja terelni a figyelmet valami másról.
A korábban az F1-ben dolgozó technikai igazgató, Gary Anderson azonban a The Race-n megjelent cikkében úgy vélte, a Mercedes teljesíti az előírásokban foglalt követelményt, miszerint a legfelső, leghátrébb elhelyezett terelőlap felülről nézve kitakarja az alatta lévő idomokat – ezt a pontot azért fogalmazták bele a szabálykönyvbe, hogy mérsékeljék az autó körüli turbulenciát, és az orrkúp ezen részén ne keletkezzen annyi zavaró örvény a szárnyelemek kialakítása során.
James Allison, a Mercedes technikai igazgatója elárulta, hogy tavaly a nyári szünet előtt határozták meg néhány kulcsfontosságú paramétert a fejlesztésben. „A kialakítás változtatásánál olyasmikről beszélünk, mint a motor elhelyezése a kasztniban, a hátsó felfüggesztés geometriája a váltóval összeköttetésben, a pilótafülke pozíciója” – mondta.
Azt mondta, sok újítást terveznek készíteni a kocsihoz, amik a tavasz közepén, az F1 menetrendjének európai szakaszának kezdetén érkezhetnek meg.
Hamilton után egy másik kulcsemberét is elveszítheti a Mercedes