Pusztán a bahreini teszt három napjának számaira rápillantva valószínűleg senki nem gondolná, hogy a riválisok egyöntetűen újabb domináns évre számítanak a Red Bulltól.
Márpedig ebbéli félelmét már több versenyző, Charles Leclerc, Fernando Alonso és Daniel Ricciardo is megfogalmazta az elmúlt napokban. És bár a tesztek eredményeiből nem könnyű kiindulni, hiszen senki nem mutatja meg teljes valójában az autójában rejlő tempót, és különböző beállításokkal, gumival, üzemanyagszinttel köröznek, a csapatok a GPS-adatokból és a lefuttatott szimulációkból már jóval többet sejtenek a jövő hétvége erőviszonyairól, mint a közönséges szemlélődők.
Ha például a teszt három napja során futott legjobb köridőket tekintjük, ezen a listán a Red Bull pilótái az 5. és a 6. helyen állnak, s három csapatnak, a Ferrarinak, a Mercedesnek és a Saubernek is legalább egy autója gyorsabb volt, mint Sergio Pérez és Max Verstappen. Ehhez persze hozzátartozik, hogy a Red Bullok a C3-as keverékeken futották leggyorsabb körüket, a héten, míg az említett három csapat négy pilótája az ennél lágyabb C4-eseken.
A versenyzők legjobb köridői a teszten:
Versenyző | Csapat | Idő | Gumi | |
1. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:29.921 | C4 |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:30.322 | C4 |
3. | George Russell | Mercedes | 1:30.368 | C4 |
4. | Csou Kuan-jü | Sauber | 1:30:647 | C4 |
5. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:30.679 | C3 |
6. | Max Verstappen | Red Bull | 1:30:755 | C3 |
7. | Cunoda Juki | RB | 1:30:775 | C4 |
8. | Alexander Albon | Williams | 1:30:984 | C4 |
9. | Oscar Piastri | McLaren | 1:31:030 | C3 |
10. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:31:066 | C3 |
11. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:31:159 | C3 |
12. | Lando Norris | McLaren | 1:31:256 | C3 |
13. | Daniel Ricciardo | RB | 1:31:361 | C4 |
14. | Nico Hülkenberg | Haas | 1:31:686 | C3 |
15. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:32:029 | C3 |
16. | Esteban Ocon | Alpine | 1:32:061 | C3 |
17. | Pierre Gasly | Alpine | 1:32:149 | C3 |
18. | Valtteri Bottas | Sauber | 1:32:227 | C3 |
19. | Logan Sargeant | Williams | 1:32:578 | C4 |
20. | Kevin Magnussen | Haas | 1:33:053 | C3 |
Az olasz Formula.uno úgy értesült, az egyik csapat mérései szerint Verstappen többször is nagyjából 85 kg üzemanyaggal felvértezve ért el figyelemreméltó időket, a GPS-adatok pedig azt sejtetik, hogy a Red Bull motorvezérlése többnyire olyan módban működött, amely kevésbé vette igénybe a hibrid hajtás segítségét.
A tesztek másik általános összesítése már olyasmi, amelynek értelmezéséhez nem kell a mérnökökre hagyatkozni: az, hogy egy csapat mekkora távot tett meg pilótáival a teszt során, elég jó indikátora annak, hogy mennyire mondhatja magát felkészültnek a szezonnyitó előtt – saját erejének viszonylatában.
Talán meglepő, hogy a megtett táv tekintetében a tavalyi konstruktőri tabella utolsó helyén záró Haas végzett az élen. A Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg által teljesített 441 kör 7,7 versenytávnak felel meg. Ez mindenesetre összhangban van a pilóták azon kijelentéseivel, hogy a megszokottnál is nagyobb hangsúlyt fektettek a hosszú etapokra, miután tavaly a versenytempóban jelentkeztek a fő hiányosságaik.
TOTAL LAPS COMPLETED 📊@HaasF1Team take the honours for most laps completed in our pre-season test! 👌#F1Testing #F1 pic.twitter.com/WD2lOR81N9
— Formula 1 (@F1) February 24, 2024
A Ferrari és a Red Bull a megtett körök összevetésében is előkelő helyen, a 2. és a 3. pozícióban áll, míg a tabella alján 299 körrel tanyázik a Williams – a csapat, amely a legtöbb technikai gonddal szembesült a három nap során. Az ő megtett kilométermennyiségük 5,2 versenytávnak felel meg, ennyi gyakorlás után kell nekivágniuk a szezon első versenyhétvégéjének, ami már jövő csütörtökön megkezdődik Bahreinben.