Megerősítette vezető beosztású technikai szakembereinek távozását az új F1-es szezonban küszködő Alpine, s már ki is nevezte helyetteseiket: a technikai igazgatói posztot három ember tölti be mostantól.
Mint arról a Bahreini Nagydíj hétvégéjén beszámoltunk, beadta a felmondását az Alpine-nál a technikai igazgató Matt Harman és az aerodinamikai részleget vezető Dirk de Beer. A két szakember távozását most a csapat is hivatalos közleményben erősítette meg.
Az éveken át a középmezőny stabil tagjának számító, az idei szezonnyitón azonban az időmérős- és a versenytempó terén is a tíz csapat leggyengébbjének mutatkozó Alpine egyúttal új kezekbe adta a technikai stáb vezetését, a feladatokon pedig három, már régóta Enstone-ban dolgozó szakember osztozik: Joe Burnell a mérnöki részleg, David Wheater az aerodinamikai részleg, Ciaron Pilbeam pedig a teljesítményért felelős részleg vezetője lett.
Közülük Pilbeam neve lehet a leginkább ismerős, hiszen korábban hosszú ideig a Red Bullnál dolgozott egy sokkal inkább rivaldafényben lévő szerepkörben: 2007 és 2012 között Mark Webber versenymérnöke volt. Az ausztrál mind a kilenc futamgyőzelmében segédkezett, ám Webber utolsó F1-es évében a 2013-as sepangi „Multi-21” botrányból már kimaradt, hiszen arra az évre átigazolt az akkor még Lotus néven futó enstone-i csapathoz. Később megfordult a McLarennél is, de 2017-ben vezető versenymérnökként visszatért a Renault-hoz, most pedig megkapta eddigi legnagyobb felelősséggel járó beosztását, ahol felettese már csak a csapatvezető Bruno Famin.
Korábbi bajnokcsapat az F1 új sereghajtója – mi történik az Alpine-nál?
„Szervezeti változtatások mellett döntöttünk, hiszen egyértelműen látjuk, hogy teljesítményszintben nem vagyunk ott, ahol akarunk és ahol lennünk kell. Itt volt az ideje, hogy lépjünk a pozíciókat illetően” – magyarázta a bejelentést Famin.
„Az új, három pilléren nyugvó szervezet három technikai igazgatóból áll, akik mind eltérő területre specializálódtak, az egyes műszaki területeink így könnyebben együttműködnek majd, hozzájárulva, hogy a gyárból a teljesítmény eljusson a versenypályára.”
Az Alpine az elmúlt egy év során komoly haderőt veszített el a csapat vezetőségében és technikai személyzetében: menesztés vagy felmondás következtében távozott Otmar Szafnauer, Alan Permane, Pat Fry és Davide Brivio, hozzájuk csatlakozott most Harman és De Beer.