back to top
KezdőlapFormula ELegyőzték a japán csapatot és a cseresznyevirág színű autókat Tokió első versenyén

Legyőzték a japán csapatot és a cseresznyevirág színű autókat Tokió első versenyén

-

A német sajtó által csak Elektro-Schuminak becézett Maximilian Günther nyerte a Formula E első tokiói futamát, miközben a Jaguar a gyengélkedése ellenére is megőrizte a vezetést a bajnokságokban.

Nagy várakozások előzték meg a Formula E szezonjának ötödik futamát, a Tokió ePrix-t, amivel a sorozatnak sok év próbálkozás után végre sikerült betörnie a japán főváros utcáira – az eseményeket még az RB F1-es pilótája, Cunoda Juki is a helyszínről követte, aki a jövő hétvégén Szuzukában szintén otthon versenyez.

Fontos hétvége volt ez a mezőny – egyelőre – egyetlen japán képviseletének, a Nissannak, amely a gyári csapata mellett a legutóbb Sao Paulóban első győzelmét megszerző McLaren beszállítója is, de mások is különleges módon készültek, a Porsche például rózsaszínre festette Pascal Wehrlein és Antonio Félix da Costa autóját a japáncseresznye-fa virágzásának jegyében.

Günther, Rowland, Dennis, Tokió
Fotó: Formula E

A kezdés remekül indult a Nissannak, hiszen Oliver Rowland idén már másodszor állította pole-ba az autójukat egy szokatlan eredményeket hozó időmérőn, Maximilian Günther Maseratija, Edoardo Mortara Mahindrája és Sergio Sette Camara ERT-je előtt. A legutóbb győztes Sam Bird napja viszont tragikusan indult, a legutóbbi győztes egy vezetői hiba miatt csak az utolsó rajthelyre állhatott fel.

A futam nagy részében is Rowland, Günther és Mortara csatáztak a legjobb helyekért, de aztán a Mitch Evans balesete miatt beküldött biztonsági autó összerázta a mezőnyt és helyzetbe hozta a Porschékat is. Nyolc körrel a vége előtt Günther elsuhant a különösebb ellenállást nem mutató Rowland mellett, akinek nyakára hamarosan megérkezett Da Costa. A 2020-as bajnok a záró körökben megpróbálkozott az előzéssel, ám Rowland a külső ívre szorította, ezáltal pedig a portugál pozíciót vesztett a címvédő Jake Dennisszel szemben, és lecsúszott a dobogóról.

Bár egészen a szoros befutóig védekeznie kellett, Günther végül önmaga ötödik, a Maserati második győzelmét szerezte meg a Formula E-ben, a német mellett így a monacói himnusz csendült fel a beltéri díjátadó ceremónián, hiszen a csapat továbbra is a Venturi licencével versenyez. Rowland élete formájában van, hiszen zsinórban harmadik dobogóját szerezte, maga mögött tartva a Dennis, Da Costa és Wehrlein alkotta Porsche-vonatot.

Rossz napot zárt a 100. FE-versenyét teljesítő Jaguar. A kezdetek óta a csapattal lévő Evansnek egy koccanás és az azt követő szárnycsere tette tönkre a napját, és a tabella éllovasaként érkezett Nick Cassidy is csak 7. lett – utóbbi új-zélandi viszont ezzel együtt is őrzi még az első pozíciót, igaz, már a rá felkapaszkodott Wehrleinnel pontegyenlőségben. A csapatok és a gyártók tabelláján továbbra is a Jaguar vezet.

Két hét múlva egy a Tokió szűk utcáitól egészen eltérő kihívás vár a Formula E mezőnyére, hiszen egy épített pályára, Misanóba érkeznek, ahol szombaton és vasárnap két versenynapot is lebonyolítanak.