Fernando Alonso kifejtette az Aston Martinnal való szerződéshosszabbításának hátterét, hozzátéve, hogy ha úgy érzi, 45. életévéhez közeledve már romlani érzi képességeit, közölni fogja ezt a csapatával – egyelőre azonban még nem tart ettől.
Alonso csütörtökön csak egy rövid üzenetben közölte, hogy a találgatásoknak véget vetve az Aston Martinnal írt alá új szerződést, de pénteken egy sajtóbeszélgetésen már részletesebben is beszélt motivációiról. Elmondta, bár a szezon elején még arról beszélt, 2024 végeztével akár be is fejezheti a karrierjét, valójában ez a gondolat nem igazán fordult meg a fejében.
„Amikor befejezem a Forma-1-et, máshol fogok versenyezni, talán a Dakaron. Nagyon nehezen tudnám elképzelni az életemet kormány nélkül. Ilyen egyhamar biztos nem fog megtörténni. 99%-ig biztos voltam benne, hogy folytatni fogom a versenyzést jövőre, szóval a visszavonulás sohasem volt igazán benne a pakliban” – idézi a Racefans Alonsót, aki a legalább két évre szóló versenyzői szerződésének kitöltése esetén 45 éves korában még biztosan a rajtrácson lesz, ilyen idős pilóta pedig fél évszázada volt utoljára az F1-ben.
Alonsót az előző hetekben a Mercedesszel és a Red Bull-lal is szóba hozták, elmondása szerint azonban semelyik másik csapattal nem fordultak komolyra az egyeztetések.
„Amikor egy versenyző tárgyalási szakaszhoz ér, teljesen szokványos, hogy körülnéz, mi a kínálat a mezőnyben – ismerte el. – Meghallgattam minden ajánlatot és figyeltem a mozgásokat a pilótapiacon. De végig az Aston volt számomra a logikus választás, és részükről is éreztem a legjobban, hogy akarnak engem. Az összes többi csak lazább beszélgetés volt és sohasem jutott el a konkrétumokig – ehhez több idő kellett volna. Számomra nem lett volna semmi értelme, hogy egy évre köteleződjek el valahol – na nem mintha lett volna ilyen ajánlatom. Nagyon fontos volt, hogy a következő szabályrendszernek egy új projekttel vágjak neki, ezt pedig itt az új szélcsatorna és a Honda érkezése révén megkapom.”
Alonso eldöntötte, hogy az elmúlt 50 év legidősebb F1-es versenyzője lesz
Mondja ezt a spanyol annak dacára, hogy legutóbbi tapasztalatai a Honda-motorral három évnyi keserűséget hoztak, amikor a McLarennél 2015 és 2017 között vakvágányra futott a régi motorpartnerrel való újbóli élre törés terve. Azóta a Honda a Red Bull oldalán persze már bajnoki címeket szerez, de 2026-ban az Aston Martin partnere lesz. Alonso pedig már ennél is nagyobb távlatokban gondolkodik – elárulta ugyanis, hogy a szerződésének értelmében valamilyen formában azt követően is a csapattal marad, amikor már befejezi velük a versenyzést az F1-ben.
„Nem csak 2026-ról van szó, ez életre szóló projekt. Ez a leghosszabb időre szóló szerződés, amit valaha aláírtam a karrieremben, és sok-sok évre összeköt az Astonnal. Majd meglátjuk, hogy milyen szerepben. De még a versenyzés után is ott lesz a Forma-1-ből 25, a Forma-1-en kívülről pedig további 10-15, vagyis összesen közel 40 évnyi autósportos tapasztalatom, amivel hasznára válhatok a csapatnak, amely most megadta nekem ezt a lehetőséget” – fogalmazott a spanyol, miközben a márkával való kapcsolata óhatatlanul is felveti annak lehetőségét, hogy a WEC hypercar-kategóriájába a Valkyrie-vel jövőre beszálló Aston színeiben a Le Mans-i 24 óráson is újból elinduljon – amit a Toyotával korábban kétszer már megnyert.
„Való igaz, hogy 45 éves koromig vagy még annál is tovább fogok versenyezni. De ha egy napon azt érzem, hogy már nem vagyok motivált, nem vagyok jó formában vagy egyszerűen nem vagyok elég gyors, én leszek az első, aki felteszi a kezét. Viszont nem számítok rá, hogy a következő néhány évben ez még megtörténne. Amint azt már elmondtam, öt nappal ezelőtt Japánban futottam a valaha volt egyik legjobb versenyem, szóval semmiféle problémát nem érzek. Jövő januárban pedig Lewis (Hamilton) is 40 éves lesz, szóval legalább nem én leszek az egyetlen 40 fölötti, akiről beszélni lehet!”