back to top
KezdőlapFormula 1Egy-két Newey-t is bevonzana a BMW gyors F1-es sikereire alapozó Audi

Egy-két Newey-t is bevonzana a BMW gyors F1-es sikereire alapozó Audi

-

Andreas Seidl, az Audi gőzerővel robogó Forma-1-es projektjének vezetője elmondta, bár a német gyártó a legnagyobb csapatok költségvetésével rendelkezik, nem gigantikus fizetésekkel akarja magához csábítani a sport legjobb szakembereit.

Bár a hinwili istálló még 2025-ben is Sauber néven lesz ott a rajtrácson, a csapatot pár hónapja teljes egészében felvásárló Audi a háttérben már javában dolgozik azon, hogy 2026-os beszállásukkor már minden a helyén legyen. Ennek jegyében igazolták le már a jövő szezonra Nico Hülkenberget, aki így az építkezés kezdeti szakaszától részt vehet az Audi F1-es projektjében, Seidl vágya pedig, hogy a másik pilótát is már 2025-re magukhoz kössék. A korábban már a McLaren F1-es csapatát is irányító német szakember az Auto Motor und Sportnak elmondta, nem feltétlenül ragaszkodnak két tapasztalt pilótához, egy fiatallal is el tudja képzelni a kezdést, és saját juniorprogram létrehozásának lehetőségét is mérlegelik.

Seidl sem cáfolja azonban, hogy az Audi ajánlatot tett a Ferraritól az év végén távozó Carlos Sainznak egy hosszú távú szerződésre, ami Helmut Marko elmondása szerint olyan fizetéssel járna, amivel a spanyol leigazolásán szintén gondolkodó Red Bull nem lenne képes versenyezni. Seidl szerint azonban távol áll az Audi szellemiségétől, hogy kimeríthetetlen pénzforrással házalva próbáljon felépíteni egy szupercsapatot.

Nem csak azért ment el Sainz a MotoGP-re, hogy átadjon egy díjat

„Semmiképp nem az a stratégiánk, hogy óriási pénzösszeggel akarnánk motiválni a versenyzőket vagy más alkalmazottakat a csatlakozásra. Igaz, hogy egy élcsapat anyagi erőforrásaival rendelkezünk, de minden frankot és eurót észszerűen és hatékonyan próbálunk elkölteni. Olyan embereket akarunk bevonzani, akik tényleg a részei szeretnének lenni az Audi Forma-1-es utazásának” – idézi a németet az AMuS.

És nem is csak a versenyzők, hanem a teljes csapatstruktúra felépítésében a szakma legjobbjait célozza meg az ingolstadti gyártó. A német lap azon provokatív kérdésére, hogy az Audinak szüksége van-e egy Adrian Newey-kaliberű szakemberre, miközben maga a tervezőzseni valószínűleg éppen elérhető lesz a következő években, Seidl még ha nem is konkrétummal, de sokat sejtetően válaszolt.

Tényleg megtörténhet: minden jel arra mutat, hogy Newey elhagyja a Red Bullt

„Egyértelműen van egy-két olyan név a Forma-1 körforgásában, akiket szeretnénk a csapatunknál tudni. Olyan személyeket, akik nemcsak tudást hoznak, de népszerűségük miatt a figyelmet is magukra irányítják.”

„Az Audi Forma-1-es beszállásának ténye hihetetlen vonzerővel rendelkezik. Az emberek tudják, hogy az Audi nem végez félmunkát, a gyári jelenlétünk pedig annak lehetőségét kínálja, hogy a Forma-1 csúcsára is felérhetünk a jövőben. Már ez önmagában elég ahhoz, hogy jól képzett dolgozókat csábítson a csapathoz.”

Az Audi F1-es projektje igyekszik múltbéli tapasztalatokból is meríteni, ezek kommunikálásával azonban meggyűlik a bajuk, hiszen rivális német autógyárakhoz kötődnek, amelyek nevének említését mindenképpen próbálják elkerülni. Ilyen az is, hogy Seidl és Hülkenberg 2015-ben már dolgoztak együtt, amikor megnyerték a Le Mans-t a Porschéval, vagy az, hogy az Audi most éppen azt a Saubert készül bekebelezni, amely 2006 és 2009 között a BMW-nek is gyári csapataként szolgált. A bajorok irányítása alatt a hinwili istálló története legsikeresebb korszakát élte meg, négy év alatt 17 dobogót és egy futamgyőzelmet szerezve, 2008-ban pedig egy ideig bajnokesélyesnek is tűnt. A BMW akkori munkáját elismerve Seidl is hasonló felívelést szeretne elérni.

„Vegyük példának azt az időszakot, amikor a Sauber legutóbb gyári csapat volt. Már akkor is sikerült a legjobb szakembereket Hinwilbe vonzaniuk, és viszonylag rövid időn belül a sikerek is jöttek. Emiatt is bízok benne, hogy képesek leszünk ezt újra megtenni” – mondta.

Seidj körvonalazta a következő másfél év terveit is: bár a Sauber idén öt futam után még pont nélkül áll, és a hangsúly számukra elsősorban 2026-on van, a jelenlegi autó is intenzív fejlesztési program alatt áll. A cél az, hogy 2025-re erős alapra hozzák fel a mostani szabályrendszer szerint épült konstrukciót, hogy a jövő évet már az új érára való felkészülésre fordíthassák. Elmondása szerint az istálló jelenleg 600 fős személyzetét 900-ra szeretnék növelni, és már jövőre a költséglimit által megengedett maximális erőforrással gazdálkodnának – jelenleg ugyanis még jóval ez alatt vannak a csapat kiadásai.

A Ferrari sokszor befürdött, Newey érkezése sem tűnik garanciának a sikerre