Az eső által lerövidített hétvégén, Donington Parkban indult Molnár Martin Forma–4-es pályafutása. A Virtuosi Racing pilótájának tempójára nem lehetett panasz, ám az egyik riválisa hibája megakadályozta abban, hogy mindkét futamot befejezze.
Egész hétvégén jó tempóban, csapattársai előtt autózva teljesítette első
versenyhétvégéjét Molnár Martin a brit Forma–4-ben. A Donington Parkban rendezett
szezonnyitón a Virtuosi Racing pilótája az időmérő edzésen és az első versenyen is
csapata legjobbja volt, a hétvége második, egyben utolsó futamán azonban már a 2. kör
végén kilökték – addig a pontig azonban ott is vezette a házon belüli rangsort.
A 15 esztendős sportolónak ez volt az első éles bevetése autóversenyzőként, így a
lebonyolítástól kezdve a rajtokon át a kerék a kerék elleni csatákig minden új volt a
számára. Ráadásul tipikus angol időjárás mellett kellett felvennie a ritmust, hiszen
akárcsak a mezőny többi tagjáét, az ő dolgát is megnehezítette, hogy Doningtonban hol
jobban, hol kevésbé esett az eső.
Eredetileg természetesen szokás szerint három versenyt rendeztek volna a Forma–4-es
mezőny számára, ám a második futamot a pályára zúduló vízmennyiség miatt törölni
kellett, így háromszor 20 perc helyett csak kétszer 20 perc versenyzés várt a mezőnyre.
Martin az időmérő edzésen a 14. pozícióban zárt, így mindkét megrendezett futamot a
14. rajtkockából kezdte. Leggyorsabb köre mindössze 0,431 másodperccel maradt el az
első helyet megszerző pilótáétól, ami várakozáson felüli kezdés, lévén a teljes mezőny
1,155 másodpercen belül volt. Az újoncok között a 3. leggyorsabb időt ért el, csupán
0,07 másodperccel a legjobb újonc mögött. A csapattársaihoz képest a teszteken látott
1-2 tizedmásodperces előnye az időmérőn 4-5 tizedre nőtt, aminek köszönhetően több
hellyel előzte meg őket. Az egyetlen befejezett versenyén végül a 15. lett, ami az
újoncértékelésben a 4. helyet jelentette.
„Összességében jól sikerült az első versenyem, mindenki meg volt elégedve, kivéve
engem. Nem teljesen úgy alakult az első futam az én részemről, ahogyan terveztem,
ugyanakkor izgalmas volt, számos előzéssel. Végig szemerkélt az eső, ami mindenkinek
megnehezítette a dolgát, viszont hozzájárult a sok akcióhoz. Féltávtól jobban rákezdett,
és hirtelen nagyon nehéz lett megtippelni, hogy milyen a tapadás az egyes kanyarokban,
miközben mindenki elkezdett jobban csúszkálni, de élveztem ezt a kihívást” – értékelt a
Hungarian Motorsport Academy versenyzője.
„Most először csatáztam kerék a kerék ellen formaautóval, és természetesen nagyon
más volt, mint amihez a gokartban hozzászoktam, hiszen itt tilos a kontakt, nem
lökdöshetjük egymást, különben az autó sérülését kockáztatjuk. A gokarttal versenyzés
jó alapokat adott, de azért versenyautóban ülni teljesen más. Élesben is most rajtoltam
először, és nem teljesen úgy sikerült, ahogyan reméltem, de a következő futamra
változtattunk, és ott már nyertem is egy helyet a rajt után.”
Emellett a gumimelegítési technikán is sikerült csiszolni a hétvége második rajtjára, így
Martin melegebb abroncsokkal kezdhette az első kört, ami szintén a segítségére volt.
Miután feljött a 13. helyre, hatalmas adok-kapokba került, ami alatt többször is oda-
vissza előzték egymást az ellenfelekkel, ám aztán jött a második kör utolsó kanyarja,
amelyben Leo Robinson nekiment és a kavicságyba lökte a magyar pilótát. A JHR
Developments versenyzője 3 helyes rajtbüntetést kapott a következő futamra, illetve 3
büntetőpont is került a neve mellé.
„A vasárnapi nap hosszú volt, de a versenyem sajnos rövid ideig tartott. Igyekeztem
helyet hagyni, de az ellenfelem eltalált, úgyhogy a kavicságyban végeztem, ahonnan
nem tudtam kijönni. Már az autóban ülve is úgy éreztem, hogy mindent megtettem azért, hogy elkerüljük az ütközést, illetve előrébb is voltam. Ezt végül a felügyelők
döntése is igazolta.”
„Sajnálatos, hogy így alakult, de bőven vannak pozitívumok, amiket magammal tudok
vinni a következő versenyhétvégére. Az egyik ilyen a tempónk, ami az egész hétvége
során, mind esőben, mind száraz pályán jó volt. Illetve most már élesben is
megtapasztaltam, hogy milyen egy Forma–4-es hétvége belülről, ez a tapasztalat pedig
mindenképpen segíteni fog majd” – tekintett előre.
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési
Ügynökség Zrt. által működtetett Hungarian Motorsport Academy versenyzője
legközelebb Brands Hatchben, a legendás pálya Indy nyomvonalán áll rajthoz május 11-
én és 12-én. Lévén a teljes szezon során ez a legrövidebb pálya, ott is szoros és izgalmas
futamokra van kilátás.
Az összetettben a Hitech pilótája, a Doningtonban egy győzelmet és egy második helyet
bezsebelő Deagan Fairclough áll az élen az első forduló után, míg Martin az
újoncértékelés ötödik helyéről várja a folytatást.