A Mercedes eddig nem jelentkezett be nyilvánosan a Red Bulltól jövőre távozó Adrian Newey szolgálataiért, a csapatot vezető Toto Wolff szerint ugyanis nemhogy egy tervezőnek, de még egy varázslónak is nehéz dolga lenne az autó problémáinak felgöngyölítésével.
Hiába építette a 2024-es modelljét, a W15-öst új alapokra a Mercedes, a csapat az elmúlt két évhez képest is gyengén kezdte a szezont, formájuk pedig a Miami Nagydíjra sem javult: a sprintversenyen pont nélkül maradt, majd a vasárnapi futamra is csak a 7. és a 8. helyre kvalifikált George Russell és Lewis Hamilton.
A 2022-es, a szívóhatásra épülő technikai szabályok érkezésével jelentős fordulat állt be az erőviszonyokban, a frontvonalak pedig azóta sem változtak: az azt megelőzően zsinórban nyolc konstruktőri címet szerző Mercedes az elmúlt több mint két évben csak egyetlen futamot tudott megnyerni, miközben az Adrian Newey felügyelete alatt épülő Red Bullok sorra szállítják a bajnoki címeket, teszik ezt ráadásul az F1 történetében mindeddig példátlan dominanciát mutatva.
Newey távozásának hírére több csapatról is kiderült, hogy megkereste a brit szakembert egy ajánlattal, vagy ahogyan Frédéric Vasseur tette, már egy asztalhoz is ültek vele, hogy a lehetséges együttműködésről tárgyaljanak. A Ferrari mellett a Williamst, a McLarent és az Aston Martint is szóba hozták már Newey-val. A Mercedes háza tájáról eddig nem lehetett komoly érdeklődésről hallani a sztármérnök iránt, a Sky ezzel kapcsolatos kérdését pedig Wolff azzal söpörte le, hogy a Mercedest jelenleg még Newey szakértelme sem tudná kihúzni a gödörből.
„Ő egy elképesztő mérnök, de jelenleg még a legnagyobb varázslóknak is nehéz dolguk lenne a problémáink megoldásával” – nyilatkozta az osztrák csapatvezető.
„Átalakítottuk az autót, de a teljesítménye még mindig nem elég jó. A többiek sikeres előrelépéseket tesznek, de nálunk ez a folyamat hihetetlenül lassú és elégtelen. Egészen hajtépő. El kell ismernünk, hogy ez a helyzet, még ha rendkívül bosszantó is, hogy folyamatosan visszajutunk ugyanahhoz a problémához, a hátsó gumik túlmelegedéséhez.”
„Nincs rá magyarázatunk, és nincsenek kifogásaink sem, egyszerűen ez így nem elég jó. Csak folytatnunk kell a fejlesztést, és reménykedni benne, hogy egyszer megtaláljuk a helyes utat, ahogy a McLaren is tette tavaly.”
Wolff itt a wokingi csapat 2023-as rendkívüli feltámadására utalt, aminek nyomán a szezon elején még a pontszerzésre is képtelen istálló a júliusi fejlesztésekkel megfordította a szerencséjét, s rendszeres dobogóssá, valamint több pályán a Red Bull legközelebbi kihívójává vált.
Dőlnek a dominók a Red Bullnál, repkednek az önéletrajzok a paddockban, állítja a McLaren főnöke