Csütörtökön teszteli a Ferrari az FIA legújabb megoldási kísérletét azokra az esetekre, amikor a pálya a szakadó eső miatt teljesen vizessé válik. Az eredmény látványos, de azt egyelőre nem tudni, mennyire hatékony.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Ferrari csütörtökön és pénteken tesztel Fioranóban, a saját tesztpályáján. A két nap célja teljesen más, hiszen amíg az első napon az FIA megoldáskeresésében vesz részt, addig másnap már egy filmforgatás keretében kipróbálják az Emilia-romagnai Nagydíj hétvégéjén bevetendő fejlesztési csomagjukat.
Új sárvédőket megy tesztelni a Ferrari, de belecsempészi saját fejlesztéseit is
Ami a csütörtöki napot illeti, a Ferrari az FIA legújabb sárvédős megoldását teszteli. Ennek célja, hogy azokon a pályaeseményeken, különösen a futamokon, ahol a szakadó eső miatt nagyon vizes az aszfalt, mindez ne legyen akadályozó tényező. Jelenleg ugyanis a nagyon extrém körülmények egyszerűen nem teszik lehetővé a versenyzést biztonsági szempontból.
Ennek oka, hogy a mostani szívóhatású autók olyan mennyiségű vizet „löknek ki” magukból, hogy a mezőny tagjainak lehetetlen látási viszonyok között kellene megvívniuk egymással, azt pedig aligha kell magyarázni, hogy ez miért veszélyes. Ráadásul a Pirelli esőgumijai mellett az autók diffúzora is hozzájárul a jelenséghez.
Az elmúlt időszakban az FIA elkezdte keresni a megoldást, és jelenleg egy sárvédőhöz hasonló eszköz kifejlesztésén dolgoznak. Tavaly Silverstone-ban a Mercedes próbálta ki az első verziót, de kiderült, hogy ez a változat még messze nem hozza azt, amit biztonsági szempontból el lehet várni, így a szövetség tovább dolgozott a megoldáson.
Most a Ferrarin tesztelik a legújabb megoldást, és a Formu1a.uno munkatársainak köszönhetően képeket is láthatunk róla. Ebből kiderül, hogy a kerekek lényegében egy „dobozba” vannak „becsomagolva”, és csak az aljuk látható, illetve a felni közepénél van egy lyuk. Mindez látványos, de azt egyelőre nem tudni, hogy mennyire hatékony.
🚨 Ferrari a testé aujourd'hui à Fiorano un nouveau système de garde-boue ayant pour but d'améliorer la visibilité sous la pluie 👀☔️
Votre avis ? 🤔
📸 @formu1a__uno, Federico Basile#F1 pic.twitter.com/jUbmAVHvd2
— Secteur F1 (@Secteur_F1) May 9, 2024
Az olasz portál azt is kiderítette, hogy a Ferrari a két évvel ezelőtti autóját, az F1-75-öst szerelte fel a sárvédővel, míg összehasonlítási alapként az idei SF-24-est vetették be. A két kocsit Arthur Leclerc, a csapat fejlesztőpilótája és egyben Charles öccse, valamint a Szaúd-arábiai Nagydíjon debütáló Oliver Bearman, a Scuderia tartalékja vezeti. A nap végén állítólag Carlos Sainz is lehetőséget kap néhány kör erejéig.