Milyen lenne Monacóban az F1, ha a versenypályán ellentétes irányban kellene haladni? Charles Leclerc és Carlos Sainz néhány igazán élvezetes szakaszt, sőt még egy előzési pontot is talált rajta!
A Ferrari két pilótája idén minden nagydíj előtt szimulátoron bemutatja a soron következő versenypályát, ám még mielőtt monotonitásba fulladt volna a sorozat, a monacói virtuális pályabejárás megkezdése előtt Leclerc húzott egy váratlant, és egy 180°-os fordulattal ellentétes irányba állította autóját.
A képernyőn villogó jelzés a rossz haladási irányról bizonyosan kevésbé volt zavaró, mintha a haló rögzítőeleme nyúlna be a látótérbe, Leclerc és az őt figyelő Sainz pedig folyamatosan véleményezték az alternatív monacói pálya sajátosságait. Az Uszoda körüli gyors kanyarok még sodrósabbnak érződtek, az alagút utáni – illetve most előtti – sikán viszont ellentétes irányból megközelítve eléggé természetellenes pozícióban van.
Sainz szerint az alagút kijáratánál ebből az irányból könnyebb lenne kifékezni az elöl haladó autót, míg Leclerc felhívta rá a figyelmet, hogy ehhez itt is távolabbra kellene helyezni a szemközti szalagkorlátot.
A hazai pilóta a hajtűkanyarban lát sokkal jobb előzési lehetőséget az eredetihez képest azáltal, hogy most emelkedőn kell azt megközelíteni. A Beau Rivage ellenben lejtmenetbe kerül, ahol így a megszokottnál nagyobb sebességet lehetne elérni, Sainz szerint akár 300 km/óra felettit is.
Az első, illetve most utolsó kanyar, a Ste. Devote funkciója viszont változatlan maradt: a szemközti fal a másik irányból érkezve is szinte kínálja magát a becsapódásra.