A Red Bull úgy viselkedik Monacóban, mint egy felfüggesztés nélküli gokart, mondja Max Verstappen, aki szerint a csapat az elmúlt két évben is szenvedett már ettől a problémától, ám akkor a tempófölényük ezt még elrejtette.
Az utóbbi években ritkán előforduló hétvégét él meg a Monacói Nagydíjon a Red Bull, a hercegség utcai pályáján ugyanis nem az ő autójuk a legerősebb. Az első két sort a Ferrari és a McLaren pilótái sajátították ki, Verstappen pedig csak a 6. helyre kvalifikált, miután utolsó Q3-as gyorskörét már be sem fejezte, ugyanis az 1-es kanyarban bal hátsó kerekével a falnak koccant.
A holland szerint a csapat hétvégéjét megpecsételi, hogy kerülniük kell a kerékvetőket az RB20-szal.
„Sok mindent kipróbáltunk, de konkrétan semmi nem javított a helyzeten, úgyhogy elakadtunk, nem tudtunk mit tenni. A második szektorban azért vagyunk annyira rosszak, hogy egyetlen kerékvetőhöz sem érhetek hozzá, mivel túlságosan megzavarja az autót, és csak még több időt veszítenék vele” – idézi Verstappent a racingnews365.
Max Verstappen's final flying lap was over almost as soon as it started 👀
The Dutchman banged the wall at Turn 1 💥#F1 #MonacoGP pic.twitter.com/mZ91uOdsri
— Formula 1 (@F1) May 25, 2024
„Puhább és merevebb beállítással is próbálkoztunk, de az autó úgy viselkedik, mint egy gokart. Olyan, mintha felfüggesztés nélkül vezetnék, összevissza ugrál. Semmit nem nyel el a kerékvetők és a huppanók rezgéseiből. Az utolsó kanyarban meg sem tudom számolni, hányszor ugrottam majdnem neki a falnak.”
„De ez nem újdonság. 2022 óta jelen van ez a probléma, de az elmúlt két évben akkora előnyünk volt, hogy az elrejtette ezt a gyengeségünket. Most viszont, hogy a többiek felzárkóztak, kibukott, hogy ezt még mindig nem tudtuk megoldani.”
Verstappennél sokkal rosszabbul járt viszont csapattársa, Sergio Pérez, aki már az időmérő első szakaszában kiszállt.
„A 6. és a 18. helyen vagyunk, ő pedig hagyományosan nagyon jól megy az utcai pályákon, így már az is sokat elmond, hogy ilyen pozícióba került – mondta csapattársáról Verstappen. – Ennek fényében nem lehetek csalódott a 6. helyemmel.”
A mexikói azért nem elsősorban az autó hiányosságaival magyarázta, hogy csak a két Saubernél tudott gyorsabb lenni az időmérőn, egyszerűen az utolsó percek rossz forgalmi helyzete tolt ki vele a Q1 végén.
„Ez a nap egy teljes katasztrófa. Nem tudtuk felvenni a ritmust, és nem is volt meg a tempónk. Aztán az utolsó körömben, amikor elég jól kezdtek kinézni a dolgok, a 6-os és 7-es kanyar tele volt autókkal, majd pedig valami szalagon is áthajtottam, így nem tudtam elérni a szükséges köridőt” – fogalmazott Pérez, aki enélkül érzése szerint szintén ott lehetett volna a Q3-ban.