A megismételt rajt által kínált szervizelési lehetőség ellenére Oscar Piastri autóját nem tudta teljes mértékben helyrehozni a McLaren, az végig cipelte magával az első kanyarban történt ütközés nyomait.
A Monacói Nagydíj fő narratívája a Ferrari és a McLaren csatája volt: az 1. helyért Charlest Leclerc-t Oscar Piastri, a 3. helyért Carlos Sainzot Lando Norris kergette. Az előzés egyiküknek sem jött össze, ahogy várható volt.
Az első rajtnál Piastri és Sainz autója összeakadt az első kanyarban, amitől a Ferrari defektes lett, a McLaren pedig szintén károsodott, s mint kiderült, a piros zászló által teremtett javítási lehetőség sem volt alkalmas arra, hogy az ausztrál autóját tökéletes állapotba hozzák.
„A koccanás után rögtön azt láttuk, hogy 20 egységgel csökkent a leszorítóerő nagysága. Monacóban ez fél másodperces hátrányt jelent” – idézte a McLaren csapatfőnökét, Andrea Stellát az Autosport.
Nem is gondolnánk, de a durva baleset szorosabbá tehette az F1-es szezont
„A piros zászlónak köszönhetően valamennyire meg tudtuk javítani a padlólemezt, aminek a széle megsérült. Megjavítottuk valamennyire, de nem teljesen, és az oldalszekrény is megrongálódott. A futamon körülbelül 10 egységgel csökkent a leszorítóerő szintje, ami körülbelül 0,25 másodperces hátrány jelent.”
„Emiatt idegesek voltunk, hogy a gumikat megfelelő állapotban tudjuk-e tartani az autó sérülése miatt.”
A verseny nagy része az abroncsok kíméléséről szólt, hiszen az újraindításnál szinte mindenki azzal a tervvel állt elő, hogy kerékcsere nélkül teljesíti a távot. Piastri egy darabig Leclerc nyakában loholt, majd látótávolságból követte, végül pedig jobban lemaradt róla, és az utolsó körökben megérkezett mögé Sainz is, bár valós fenyegetést nem jelentett rá a ferraris.
A kispárna hiánya és a pisilési inger bosszantotta leginkább Verstappent a monacói versenyen