Az Autosport cikke szerint a Ferrarinál fontolgatják, hogy jövőre áttérjenek az első futóműnél a Red Bull által is használt vonórudas kialakításhoz.
Ennek a megoldásnak elsősorban aerodinamikai előnyei vannak, a hátrányai közé tartozik viszont, hogy a futómű megfelelő kialakítása macerásabb. A mezőnyben jelenleg csak a Ferrari használja az ellentétét jelentő nyomórudas elrendezést. Korábban elárulták, hogy mérlegelték az első felfüggesztésnél a vonórudas megoldásra váltást, de a szimulációk során nem tapasztaltak számottevő különbséget.
Úgy tűnik azonban, ha igaznak bizonyul a szaklap értesülése, hamarosan ők is beállnak abba a sorba, amit a McLaren és a Red Bull indított el 2022-ben: több év után először ők mozdultak ismét a vonórudas első futómű irányába. Időről időre változnak a trendek, hogy a csapatok melyik típust preferálják, annak idején 2012-ben például a Ferrari hozta vissza ugyanezt a koncepciót, amit akkor már egy évtizede senki sem próbált ki.
A Ferrari jó úton jár tavaly ősz óta, a fejlesztéseivel folyamatosan közeledik a Red Bullhoz. A csapatnál úgy vélik, változatlanul az ellenfelük a favorit, de reményeik szerint a bikások előnye innentől nem lesz kiemelkedő. Ezt alátámaszthatja, hogy bár különleges körülmények között, különleges pályán, de Monacóban alaposan felülmúlták a Red Bullt.
A maranellóiak még két nagyobb fejlesztési csomagot terveznek az idei szezonra. A futómű-elrendezés ekkora volumenű átalakítása ugyanakkor olyan összetett hatásokkal jár, hogy a vonórúdra váltás egyszerűen kivitelezhetetlen, ezért kell vele várni 2025-ig.
A Red Bull egyre bátrabb harapása okozta a monacói vergődést?