Az utolsó körök hozták a legtöbb izgalmat a TCR World Tour mid-ohiói első versenyén: ekkor veszítette el Mikel Azcona a győzelmet Thed Björk, majd a második helyet Michelisz Norbert ellen.
A rajtnál a második sorból rajtoló Lynk & Cók jóval fürgébbek voltak, mint az előttük álló Hyundaiok. Björk néhány méter alatt faképnél hagyta Micheliszt, a magyar versenyző nyakára pedig Ma Csinghua is megérkezett, akinek támadásaival szemben az első körben végig védekeznie kellett – végül sikeresen ellenállt, a kínai pilóta pedig hamarosan leszakadt és visszaesett Nestor Girolami és Esteban Guerrieri mögé.
Az első hármas innentől nem volt veszélyben, Girolami több másodperccel leszakadva követte Micheliszt, aki lassan visszazárkózott Azcona és az őt nyomás alatt tartó Björk párosára. Két és fél körrel a vége előtt a svéd hadjárata eredményt hozott, kihasználta Azcona apró hibáját, és egy gyors jobbos kanyarban helyet találva a belső íven elsuhant a Hyundai mellett.
Björk szemfüles előzése:
Estás loco Thed Björk 🔥
El maniobrón de Björk para superar a Mikel Azcona y quedarse con la victoria en la primera competencia del TCR World Tour en Mid-Ohio 🇺🇸 pic.twitter.com/AU9Gk1zY0W
— Nair Rodriguez 🎙️ (@nairrodriguezok) June 8, 2024
A csaták ezzel nem értek véget, ekkor ugyanis Michelisz került közvetlenül a spanyol mögé. Bár a magyar pilóta vezette a pontversenyt, ám előnye egy futamgyőzelemnyinél is kisebb volt Azconához képest, ráadásul mivel még a szezon első felében tart a bajnokság, nem volt indokolt csapatutasítás alkalmazása. Azcona kanyarokon keresztül védekezett és tartotta pozícióját, de az utolsó körben Michelisz is utat talált mellette.
Azcona és Michelisz csatája:
Björk 2021 óta csak egyetlen győzelmet szerzett az aktuális túraautós világsorozatban, de most egy számára fontos helyszínen térhetett vissza a dobogó tetejére – hiszen azon kevesek közé tartozik a mezőnyben, akik már versenyeztek Mid-Ohióban. Mint a leintés utáni első interjújában a 43 éves versenyző visszaemlékezett, még 2000-ben az azóta már megszűnt Barber Dodge Pro Series formaautós sorozat mezőnyével járt itt, és vezette is a versenyt, mígnem az utolsó körben egy motorhiba megfosztotta őt a győzelemtől.
A bajnokságban Michelisz jelentősen növelte az előnyét ezzel az eredménnyel: míg a hétvége előtt 11 ponttal vezetett Santiago Urrutia előtt, az időmérőt és az első versenyt követően már 26 ponttal áll a mögé felugró csapattársa, Azcona előtt.
Az első verseny végeredménye: