back to top
KezdőlapEnduranceAz idei Le Mans legnagyobb csodája már a rajt előtt megtörtént

Az idei Le Mans legnagyobb csodája már a rajt előtt megtörtént

-

Két nap alatt elvégzett háromhetes munka, egy gyors bejáratás a reptéren, majd irány a pálya! A Jota Sport a lehetetlent teljesítve építette újra a Callum Ilott által összetört Porschét.

A Le Mans hypercar kategóriájába nevezett öt Porsche egyikének a versenyen való részvétele komoly veszélybe került a második, szerda esti szabadedzésen. Az Ilott mellett Norman Nato és Will Stevens által vezetett #12-es egység az ezt megelőző első időmérőn bejutott a kategória leggyorsabb nyolc autója közé, a Hyperpole-ba, ám azon már nem tudott részt venni másnap. A szerda esti gyakorláson Ilott balesetet szenvedett, amelyben alaposan összetörte az autó első részét, a Jota pedig a károk felmérését követően bejelentette, hogy karosszériacserére kényszerül.

A baleset:

A Porsche minden szükséges elemet, köztük új túlélőcellát is a csapat rendelkezésére bocsátott, egy LMDh-autó újraépítése azonban nem egyszerű folyamat: a brit csapat vezetője, Sam Hignett az Autosportnak elárulta, hogy normál esetben három hét alatt ér a folyamat végére a szerelőgárda.

Az újjáépítés:

Csütörtök reggeltől számítva most ennek az időnek a töredéke állt a csapat rendelkezésére, hiszen a Le Mans szombaton 16 órakor rajtol, ám a csapat mégis teljesítette a lehetetlent: péntek este a #12-es autó újjáépítve, teljes pompájában megjelent a Le Mans-Arnage repülőtéren, hogy Ilott kezei alatt vizes aszfalton megejtse a bejáratást és a rendszerellenőrzéseket.

A reptéri bejáratás:

A brit pilóta elismerően beszélt csapattagjairól, akik szerinte hősies munkát végeztek: „Nagy köszönettel tartozok a Jotának ez az elhivatottság és csapatszellem miatt. Megtisztelő és büszkévé tesz, hogy része lehetek ennek a családnak.”

Az autó innen visszatért a pályára, ahol szombaton 12 órakor még kigördülhet egy 15 perces bemelegítő edzésre, amelyen Stevens lesz a volán mögött. Ha minden rendben az autóval, a versenyen a 8. helyről rajtolhatnak el.

A Porsche a Le Mans-i pole-ban, a 23. rajthelyre száműzött Toyota szerint szerencsejáték az időmérő