Fennállása egy fontos mérföldkövéhez érkezett el a Ferrari péntek este, amikor Maranellóban megnyitották a cég új gyárépületét, ahol elektromos autók építése is zajlik majd.
Az e-épület névre keresztelt létesítményt a Ferrari kampuszának északi részén húzták fel két év alatt: a 42500 négyzetméteres alapterületű új gyárrészleg felépítése a csapat elmondása szerint 200 millió euró (80 milliárd forint) befektetésével készült el, napjaink legmodernebb technológiái által működtetve pedig a fenntarthatóságra helyezi a hangsúlyt: energiaellátását teljes mértékben a tetőn elhelyezett 3000 napelem biztosítja, de az esővizet is felhasználják majd az ökotudatosság jegyében.
Thrilled to announce the opening of Maranello’s new e-building.
Together with the President of the Italian Republic, Sergio Mattarella, our Chairman, John Elkann and our CEO, Benedetto Vigna, we have unlocked the gates to a new era.#Maranello #Ferrari pic.twitter.com/BYGlQpV5oF
— Ferrari (@Ferrari) June 21, 2024
A gyárat péntek este nyitották meg, amin még Olaszország elnöke, Sergio Mattarella is tiszteletét tette a Ferrari elnöke, John Elkann, elnökhelyettese, Piero Ferrari, és vezérigazgatója, Benedetto Vigna társaságában.
Vigna egy videóban is bemutatja az új épületet, amely elmondása szerint felvillanyozza majd a Ferrari jövőjét, s lehetővé teszi a cégnek, hogy újraértelmezze a határait annak, ami lehetséges.
Bár az épület az elektrifikáció felé való nyitás szellemében készült, a teljes motorrészleg itt összpontosul mostantól, hiszen a belső égésű, a hibrid és az elektromos erőforrásokat is egy tető alatt fejlesztik.
A Ferrari első elektromos utcai autója várhatóan jövőre gördül majd le a gyártósorról, de a versenyprogramban is nagy segítséget nyújt, hogy immár házon belül állíthatják elő az elektromos hajtás minden szükséges összevetőjét, az akkumulátorokkal és az inverterekkel együtt. Ez segíti a 2026-tól a hibrid rendszert még kiterjedtebben használó F1-es motorfejlesztést, az idén is Le Mans-győzelmet termelő WEC-programot, és lendületet adhat azon sejtéseknek is, hogy a maranellói istálló idővel a Formula E-ben is csapatot indíthat.