A Red Bull vezetője, Christian Horner természetesnek veszi, hogy szorosabb lett a küzdelem az F1 élmezőnyében, és kielégítőbbnek tartja az így elért sikereket, mint amikor Max Verstappen agyba-főbe verte a mezőnyt.
2024-ben csak az első öt futamon volt kiemelkedő Red Bull (bár Ausztráliában Verstappen műszaki hiba miatt korán kiesett, és lehet, hogy anélkül is a Ferrari nyert volna), az azóta eltelt öt versenyből kettőt nem is nyert meg, a három győzelem alkalmával pedig a címvédő előnye összesítve 7 másodperc volt.
Többek között a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint sem a Red Bull autója, hanem Verstappen személye jelentette a különbséget a közelmúlt győzelmeinél. Horner rámutatott, hogy az előző évi diadalmenet kivételesnek számított, és a jelenlegi helyzet nemcsak közelebb áll a valósághoz, édesebbé is teszi a sikereket.
„Felejtsük el 2023-at, amikor káprázatos évünk volt, de az unikornisnak számított. A mostani a normális állapot, amikor a kiváló csapatok között nagy verseny zajlik. Ez a stabil szabályok haszna, ilyenkor sűrűsödik a mezőny – mondta. – Emlékszem, amikor megérkeztem az F1-be, Ron Dennis megemlítette az F1 Bizottság ülésén, hogy ha szoros küzdelmet akarunk, hagyjuk változatlanul a szabályokat. Most ez történik, és 2026-ban minden megváltozik.”
RIP Red Bull-uralom, élt 2 évet? – Verstappen a következő futamon sem számít sok jóra
„Keményen meg kell küzdenünk a győzelmekért, a legjobb teljesítményre van szükségünk. A Forma-1-nek ilyennek kell lennie. Szívesebben nyernénk futamokat 40 másodperc előnnyel, de az ilyen sikerek kielégítőbbek, mert mindenkinek bele kell adnia mindent.”
A Red Bull autója viszont nem tökéletes, a kerékvetőkkel meggyűlik a baja, ami Spanyolországban kevésbé jött elő. Ennek leküzdésére külön tesztet is tartottak Verstappen közreműködésével, és akár már a hétvégi Osztrák Nagydíjon ízelítőt kapunk belőle, hogy közelebb léptek-e a megoldáshoz.
2012 óta egyébként most először fordult elő, hogy négy különböző csapat pilótái szereztek pole pozíciót négy egymást követő nagydíjon, ez is mutatja, hogy a Red Bullt megközelítette a Ferrari, a McLaren és a Mercedes. A tabellán Verstappen előnye 69 pont a bajnoki címre ácsingózó Lando Norris előtt, ami viszont akár 19 is lehetne, ha ő és a McLaren kicsit ügyesebben taktikázik/kevésbé balszerencsés.
Áradoznak a McLarenről, már nem a Red Bull jelenti az etalont?