Egy váratlan paddockbeli híresztelés szerint a Toyota komolyan fontolgatja a Forma-1-be való visszatérést, ezúttal a Haas partnereként.
A japán gyártó 2002-ben önálló gyári csapatként érkezett, 2009 végén pedig a gazdasági válság indokával hirtelen távozott is a sportból. Nyolc év alatt szerzett ugyan három rajtelsőséget és 13 dobogót, de a futamgyőzelmet nem sikerült elérnie, így a főbb célok beteljesülése nélkül zárult a projekt.
A Toyota azonban most új formában a királykategóriába való újbóli visszatérést fontolgatja, a formula.hu értesülései szerint pedig erről már előrehaladott tárgyalásokat is folytat a Haasszal. A partnerség azonban kevésbé a japánok gyári részvételéhez, inkább az Alfa Romeo és a Sauber tavalyig tartó „névleges” együttműködéséhez hasonlítana jobban eleinte. A Toyota ugyan a feltételezések szerint részt vehetne a karosszéria egyes elemeinek a gyártásában (amit nagyrészt továbbra is a Dallara végezne), de a motorbeszállító a Ferrari maradna – bár egyelőre az sem zárható ki, hogy a jövőben motorgyártóként is beszállnának a japánok.
A Toyota a 2009-ben Kölnben hátrahagyott, azóta több F1-es csapat által is igénybe vett szélcsatornáját is újra használatba venné, ami nagyban segítené a Haast a 2026-os karosszéria fejlesztésében. Ha a partnerség létrejön, az érthetően nagy lendületet adna a beszállása óta a mezőny közepe és vége között ingadozó Haasnak, amely ráadásul japán csapatfőnöke, Komacu Ajao révén a köteléket is könnyebben ki tudná alakítani Toyota vezetőivel – ami fontos lehet, hiszen a japán és az európai vállalati gondolkodásmód különbségei a múltban is többször előkerültek már a japán gyártók F1-es sikertelensége kapcsán, legutóbb a McLaren és a Honda partnerségekor.
A Toyota bár az F1-ből kiszállt 15 éve, a gazdasági válság után visszatért az autósport más csúcskategóriáiba, többször lett bajnok a Rali-világbajnokságban és a Hosszútávú-világbajnokságban is.