back to top
KezdőlapFormula 1Már nem csak alkalmi csoda: a Haas lehet az új Aston Martin

Már nem csak alkalmi csoda: a Haas lehet az új Aston Martin

-

A Haasnál pompás formában lévő Nico Hülkenberg úgy érzi, csapatának reális esélye van arra, hogy tartósan a mezőny első felébe kerüljön az erősorrendben.

Beszédes statisztika, hogy Hülkenberg az előző két nagydíjon több pontot szerzett, mint Charles Leclerc az elmúlt négyen vagy Sergio Pérez az elmúlt haton. Pedig a Haas 2021-ben még egyértelműen a mezőny leggyengébb csapata volt, és a következő két szezonban összességében is ők szereztek a legkevesebb futamon pontot.

Az év elején beszédtéma volt egy ideig, hogy a létszámát tekintve pontosan a felénél kettészakadt az F1 mezőnye, de azóta szerencsére volt némi kavarodás, és hátulról előrébb kapaszkodott az Alpine, az RB és a Haas, így az ötödik legerősebb csapatot tekintve volt némi változatosság az egyes pályákon. A folyamat vesztese egyértelműen az Aston Martin, amely a Miami Nagydíjtól kezdve számítva a száraz futamokon csak 4 pontot gyűjtött, az öt ilyen versenyen az RB (19 pont), a Haas (14 pont) és az Alpine (6 pont) is felülmúlta a termésüket.

A Haas német pilótája szerint a csapatát nem alkalmi bravúrok vagy a szerencse juttatta erős pozícióba. „A frissítés nagyon jót tett az autónak, hiszem, hogy harcban vagyunk azért, hogy az ötödik legerősebb csapat legyünk, néhol az Astonnal, néhol az Alpine-nal, néhol talán más riválisokkal megküzdve érte. Elég kiegyensúlyozott volt a teljesítményünk a szezonban, szerintem ezt megtarthatjuk” – idézte Hülkenberget az Autosport

Verstappen apja vérszemet kapott, hogy fiát átültesse a Mercedesbe

„Senki sem számított erre. Jobban kezdtük az évet, mint vártuk, és tartottuk a lépést a többiekkel. Ugyanúgy, vagy még kicsit jobban is dolgoztunk náluk. Függ a pályáktól is az aktuális erősorrend, de egyértelműen nagyszerű feltámadást mutattunk, szép történet.”

A szakírók díjazzák Hülkenberg idei teljesítményét, az eddigi futamok értékelése alapján az Auto Motor und Sportnál a harmadik, az Autosportnál a hatodik, a The Race-nél a hetedik legjobb átlagosztályzattal áll, vagyis a mezőny első harmadában található.

Ami a konstruktőri tabellát illeti, az 5. helyen az Aston Martinnak 68, a 6. helyen az RB-nek 31, a 7. helyen a Haasnak 27 pontja van. Kérdés persze, Hülkenberg nem bánja-e a döntését, hogy a következő idénytől már a Sauber/Audi pilótája lesz, amely a mezőnyből egyedüliként idén még nem szerzett pontot. A friss szóbeszéd szerint a Haas hamarosan le is cserélheti motorszállítóját, a Ferrarit a Toyotára.

Az amerikai istálló hosszabb távlatban csak 2018-ban volt ennyire elöl a mezőnyben, abban az évben ötödikek lettek a konstruktőri rangsorban, de esélyük volt arra is, hogy megelőzzék a Renault-t, ám az operatív és egyéb hibák sokasága megfosztotta őket ettől.

Egyre több pilóta dilemmája: örök esélytelenség az F1-ben vagy győzelem máshol?