A McLaren vagy a Red Bull, esetleg más nyeri a 2024-es Magyar Nagydíjat?
Noha Max Verstappen mindössze fél tizedmásodperccel maradt el a Magyar Nagydíj pole pozícióját megszerző Lando Norristól az időmérő edzésen, a valóságban ennél nagyobb volt a McLaren előnye, hiszen Norrisnak egyetlen új szett lágy gumija maradt a Q3-ra, amelyet az eső fenyegetése miatt már az első próbálkozásakor elhasznált. A második nekifutásra használt gumin így nem javított, míg a javuló körülményeket kihasználva Verstappen közel 3 tizeddel ment jobb kört, mint azelőtt. Norris tehát akár több tizeddel is megszerezhette volna a pole-t, amennyiben jobban gazdálkodik a gumikkal az időmérő edzés addigi részében, Verstappen frusztrációja ebből a szempontból így érthetőbb, hiszen tisztában van vele, hogy a valós hátrányuk nagyobb annál, mint ami látszik.
Na de mi lesz a versenyen? A Hungaroring már rég nem az a pálya, amelyen szinte lehetetlen előzni, de tény, hogy ettől még a pole pozíció sokat ér, pláne akkor, ha az ember csapattársa rajtol a második helyről. Norris elmondása szerint a péntekről szombatra lehűlő időjárás és a Hungaroring ezzel járó gyorsulása a kezükre játszott, mert a jobb tapadás elfedi a McLaren bizonyos hiányosságait, míg a Red Bullnak nem jött jól. Vasárnapra ugyanakkor a péntekihez hasonló hőmérsékletek várhatóak, ami a háromszoros világbajnok kezére játszhat.
The #HungarianGP is a race where the classic two-stop is the clear favourite. On paper, the quickest option is to start on the Medium before then bringing in the Hard. Clearly, the number of available sets of these two harder compounds will determine the teams’ decisions. pic.twitter.com/zrsSFDYPrD
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) July 21, 2024
Ugyanakkor a McLarennek ott van az az előnye, hogy két autóval veheti fel a versenyt egyetlen Red Bull-lal szemben – Sergio Pérez újabb hibája ismét a mezőny végére száműzte a mexikóit –, és amíg mind a kettővel Verstappen előtt marad, az egyik hátvédet játszhat. Mint azt a Pirelli fentebbi ábrája is mutatja, normál esetben kétkiállásos verseny jöhet. A gumigyártó szerint közepeseken a legideálisabb kezdeni, majd attól függően egy vagy két kemény szettel végigmenni, hogy ebből kinek mennyi áll még a rendelkezésére.
A Red Bull azonban akár megpróbálkozhat azzal, hogy lágy gumin rajtoltatja Verstappent, hátha legalább az egyik McLarent le tudják vadászni a rajtnál, ezzel nyílttá téve a küzdelmet.
Verstappen a mogyoródi éjszakában – mit csinált a holland hajnalig a Hungaroringen?