back to top
KezdőlapFormula 1Verstappen továbbra is éjszakázhat, de Spában enélkül sem lát sok esélyt a...

Verstappen továbbra is éjszakázhat, de Spában enélkül sem lát sok esélyt a győzelemre

-

Max Verstappen ezen a hétvégén nem fog hajnalig versenyezni a virtuális térben, de nem azért, mert a Red Bull nem engedi neki, hanem azért, mert amúgy sem lenne versenye. A háromszoros világbajnok ugyanakkor ennek ellenére nem számol győzelemmel a Belga Nagydíjon.

A Hungaroringen bemutatott verbális ámokfutása miatt többekben, köztük David Croftban, a Sky Sports kommentátorában is felmerült, hogy Max Verstappen esetleg azért volt ingerlékenyebb a szokottnál, mert a Magyar Nagydíj napján hajnali 3 után hagyta abba a szimulátor-versenyzést a virtuális spái 24 óráson. A Red Bull csapatfőnöke ezt már a holland pilóta számára 5. helyet hozó futam után cáfolta, majd megtette ugyanezt Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is a Speedweek hasábjain. A 81 esztendős osztrák viszont arra is kitért, hogy megegyezett Verstappennel, miszerint a címvédő a jövőben eltekint az F1-es versenyhétvégék alatti szimulátor-versenyzéstől.

„Max Verstappen meglehetősen érzékeny volt ezen a hétvégén, és természetesen nem is kellett sokat várni, hogy a kritikák is megérkezzenek. Nem is csoda, hiszen a fél éjszakát szimulátorozással töltötte. Ne feledjük persze, hogy Imolában az éjszakai szimulátorozás után csak háromkor bújt ágyba, majd megnyerte a nagydíjat. Max alvásritmusa eltér a többségétől, és így is tudott hét órát aludni. Magyarországon pedig csak amiatt szimulátorozott éjszaka, mert a csapatának egyik versenyzője kidőlt. Mindazonáltal megegyeztünk, hogy a továbbiakban már nem fog ilyen késői órákban a szimulátorba ülni” – ecsetelte Marko.

Betelt a pohár a Red Bullnál, hungaroringi kirohanásai után lecsapott Verstappen kedvenc hobbijára

A háromszoros világbajnok azonban a Belga Nagydíj csütörtöki sajtónapján cáfolta főnöke szavait, és közölte, hogy senki nem szól bele a Red Bullnál abba, hogy mivel töltheti a szabadidejét. „Beszéltünk róla, de amúgy sincs most verseny, szóval senkinek nem kell emiatt aggódnia. Úgyhogy nem, nem arról van szó, hogy megtiltották vagy bármi ilyesmi. Nekem sem kell megmondanom nekik, hogy mit csináljanak a szabadidejükben és a versenyhétvégék alatt, úgyhogy rám is ugyanez vonatkozik. A hajnali 3-ig versenyzés nem újdonság, és olyasmi, ami nagyon fontos az életemben.”

Verstappen úgy érzi, a kritikusai csak amiatt hozakodtak most elő ezzel, mert nem nyert, ő viszont pontosan tudja, hogy mi fér bele a versenyek előtt, és mi nem. „Amikor nem nyersz, az emberek mindig azt fogják mondani, hogy »Áá, hajnali háromig fent marad, vagy egy kilóval nehezebb.« Mindig vannak dolgok, amiket ki lehet találni, amikor nem nyersz. De például Imolában mindkét futamot megnyertem. 2015 óta csinálom ezt, úgyhogy számomra ez nem változtat a felkészülésen. Úgy értem, három világbajnoki címet nyertem, úgyhogy szerintem eléggé jól tudom, mit tehetek meg és mit nem. Mindig nagyon kemény vagyok magammal abban, hogy mi megengedett és mi nem, és mindazzal a tapasztalattal, amit a Forma–1-ben szereztem, elég jól tudom, hogy mit lehet.”

Max Verstappen, Red Bull, Belga Nagydíj
Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

Nem sok esélyt lát a győzelemre

A Belga Nagydíj alatt tehát azzal együtt sem tervez játszani, hogy megtehetné, ugyanakkor bármennyit is aludjon majd a futam előtt, saját elmondása szerint nem lesz esélye nyerni. A Red Bull ugyanis várhatóan Spában veti majd be az idei negyedik belső égésű motorját Verstappen autójában, mivel a Kanadai Nagydíj második szabadedzésén elektromos hiba miatt a holland egyik V6-osa használhatatlanná vált. Azóta tudni, hogy előbb-utóbb be kell majd vállalniuk a 10 helyes hátrasorolással járó cserét, Verstappen pedig csütörtökön tulajdonképpen elismerte, hogy ezt itt fogják megtenni. „Valószínű, igen. De természetesen tudtam, hogy ez vár rám, szóval nem ért meglepetésként.”

Amikor arról érdeklődtek nála, hogy Spa jó pálya-e a motorcserére, lévén itt viszonylag könnyű előzni, így felelt: „Majd vasárnap kiderül, hogy mennyire lesz jó, nem igaz? Egyes pályák természetesen jobbak ebből a szempontból, mint mások. Nyilván egy utcai pályán az ember nem akar hátrasorolásos büntetést, ezért a legvalószínűbb, hogy itt lesz.”

Noha Verstappen a legutóbbi három Belga Nagydíjat megnyerte – a 2022-est szintén motorcsere miatti hátrasorolás után a 14., a tavalyit pedig váltócsere miatti 5 helyes hátrasorolás után a 6. helyről rajtolva –, a Red Bull jelenlegi formáját (a legutóbbi 3 futam egyikén sem nyertek) elnézve nem gondolja, hogy Spában képesek lehetnek a győzelemre. Még akkor sem, ha az időmérőn ők a leggyorsabbak, és így a 10. helyről kezdhetik a futamot.

Verstappen, Red Bull
Tavaly simán nyert, de azóta sok minden megváltozott / Fotó: Red Bull Content Pool/Peter Fox/Getty Images

„Valószínűleg igen – felelt arra a kérdésre, hogy a kármentésről fog-e szólni a versenye. – Ha megnézzük az utóbbi néhány futamot, amelyeken nem éppen mi voltunk a leggyorsabbak, nem mondanám, hogy 10 helyes hátrasorolással van esélyünk nyerni. De egy verseny mindig a feje tetejére állhat, ezért nyitottnak kell lennünk és megpróbálnunk kihozni a helyzetből a legtöbbet. Ezt is fogjuk tenni. Jelenleg viszont azt sem tudom, mennyire leszünk versenyképesek itt. Helyenként új az aszfalt, ezért meg kell néznünk, hogy a gumik miként reagálnak erre. Továbbra is sok az ismeretlen, és ott az időjárás is, hiszen péntekre és szombatra is esőt várnak. Csak követnünk kell az időjárást és fejlődnünk a hétvége során, és majd meglátjuk, mennyire leszünk versenyképesek.”

Amikor azonban felvetették neki, hogy a két McLarent, a két Mercedest, a két Ferrarit és csapattársát az első hét helyre sorolva számára a 8. hely lesz-e ebben az esetben a maximum, azt válaszolta, hogy ennél azért kicsit többen reménykedik.

Hamilton kioktatta Verstappent: Bajnokhoz méltóan kell viselkedni