Helmut Marko szerint méltatlan helyzetbe került Carlos Sainz azáltal, hogy idei, erős ferraris szezonja után jövőre nem talált ülést egy élcsapatnál.
A Red Bull tanácsadójának kijelentése azért is érdekes, mert álláskeresésének hónapjai során Sainz a címvédő csapattal is felvette a kapcsolatot, hiszen lehetségesnek tűnt – és tűnik még mindig –, hogy jövőre üresedés keletkezhet Sergio Pérez vagy Max Verstappen helyén. Az energiaitalosok végül nem tartottak igényt korábbi saját neveltjük szolgálataira, akit 2015 és 2017 között a Toro Rossónál versenyeztettek, mielőtt a spanyol úgy döntött, a Red Bull programjából kilépve más utakon keresi a boldogulást az F1-ben.
Sainz jövő évi főnöke, James Vowles kicsit értetlenül is fogadta, hogy a nagycsapatok, a Red Bull és a Mercedes sem csaptak le a spanyolra. Marko most a Speedweekben vezetett rovatában tért ki maga is Sainz helyzetére, aki szerinte a rossz opciók közül a legjobb mellett tette le a garast a Williamsszel.
Hibát követhetett el a Mercedes és a Red Bull, hogy visszautasította Sainzt
„Érthető, hogy Carlos Sainz a Williamst választotta, elvégre milyen más alternatívái lettek volna? Az Audi semmiképpen nem lesz jó jövőre, ha a jelenlegi formájukat nézzük. Az Alpine-ról pedig még azt sem tudjuk, hogy már jövőre is Mercedes-motorral mennek-e majd, vagy csak 2026-tól. Úgy gondolom, jelen helyzetben ez volt számára a legjobb megoldás.”
„Természetesen tragikus, hogy a legjobb szezonját teljesíti a Ferrarinál, és mégsem kapott ülést egy élcsapattól. De a Williams felfelé ívelő pályán van, és ott erős motorja is lesz. A jelek szerint pedig van egy záradék a szerződésében, ami lehetővé teszi, hogy távozzon, ha egy sokkal jobb helyzetben lévő csapattól kap ajánlatot.”
Hogy az említett, sajtóhírekből származó záradék valóban létezik-e a Sainz és a Williams között megkötött szerződésben, az legfeljebb akkor nyerhet igazolást, ha tényleg megtörténne egy ilyen váltás. Vowles mindenesetre, ha nem is cáfolta egyértelműen, de legalábbis erősen megkérdőjelezte ennek az értesülésnek a hitelességét, amikor felfedte, a világon összesen tíz ember van tisztában a szerződés tartalmával.
Hamilton még sehol sem volt, amikor Sainz és a Williams már tárgyaltak