Nemcsak a Mercedes, hanem George Russell is tehetett volna többet azért, hogy ne zárják ki a Belga Nagydíjról. A pályafutása 3. F1-es győzelmét elveszítő pilóta azonban nem akarja, hogy a jövőben csapata óvatosabb legyen.
George Russell nem a legjobb érzésekkel mehetett nyári szünetre még augusztus elején, hiszen miután remek versenyzéssel és stratégiával megnyerte a Belga Nagydíjat, 1,5 kg-mal könnyebbnek találtatott a futam utáni mérlegelésen, ami miatt a kizárás sorsásra jutott. Pályafutása harmadik győzelmét így Lewis Hamilton örökölte meg, Russell pedig azzal vigasztalódik, hogy az emlékeit már senki nem veszi el tőle. Egyúttal nem kéri arra a Mercedest, hogy a jövőben legyen óvatosabb.
A kizárással a kettős győzelmet szintén elbukó brackley-i istálló alapos vizsgálatot folytatott le a spái verseny után, ami arra jutott, hogy három tényező összejátszása eredményezte a súlyhatár alá kerülést. Az egyik az egykiállásos stratégia miatti jelentősebb gumiveszteség, a másik a padlólemez túlzott kopása az Eau Rouge-ban, a harmadik pedig Russell futam közbeni súlyvesztesége a forró pilótafülkében. Ugyanakkor a kétszeres futamgyőztes a Holland Nagydíj sajtónapján beismerte: az ő felkészülése sem volt tökéletes, mert már a rajt előtt könnyebbnek bizonyult a versenysúlyánál.
Valószínűleg ezért is felelt nemmel arra a kérdésre, hogy a Mercedesnek ezek után a jövőben óvatosabbnak kell-e lennie a számításaival, és nagyobb ráhagyással nekivágni a versenyeknek. „Nem gondolom, hogy nagyobb ráhagyás kell, szerintem ehelyett nem voltak olyan folyamataink, amelyek az összes eshetőséget lefedik. A verseny előtt tudtam, hogy kicsit könnyebb vagyok, de már túl késő volt jelentős változást elérni anélkül, hogy eszem egy steaket vagy ilyesmi, ami valószínűleg nem a legjobb felkészülés lett volna a futamra. Utólag viszont már vannak dolgok, amikről tudjuk, hogy csinálhatjuk jobban, és a jövőben jobban is fogjuk. Mint mindig, először hibázni kell, mielőtt felismered a problémát” – idézi az Autosport Russellt.
„Régóta arra sarkallom a csapatot, hogy feszegesse a határokat. Ha mindenben ráhagyással dolgozunk, soha nem zárnak ki, soha nem követsz el hibát vezetés közben, és soha nem csúszol ki. De soha nem is fogod megtudni a benned rejlő valódi potenciált. Nyilván nagyon frusztráló, hogy pont azon az egy versenyen voltunk túl könnyűek, amelyiket megnyertük, de egyáltalán nem neheztelek, mert együtt vagyunk ebben, és ez csak erősebbé tesz a jövőre nézve. 25 pontot veszítettem, de megtartottam a győztes sisakomat, és oda fogom tenni az ágyam mellé a másik két győztes sisakhoz. Az ünneplés a csapattal a futam után karrierem legjobb pillanatai voltak, úgyhogy csak a pozitívumokat viszem tovább a történtekből” – tekintett előre.