Bár a McLaren mindeddig az egyenlőségre törekedett versenyzői között, az éleződő bajnoki csatában már Andrea Stella is elismeri, lehetnek esetek, amikor a csapatnak Lando Norrist kell majd előnyben részesítenie Oscar Piastrival szemben. De ezt újszerű szemléletmóddal teszik majd ahhoz képest, mint amit az F1-ben megszokhattunk.
Kilenc futammal a szezon vége előtt Norris 70 pontos hátránnyal rendelkezik Max Verstappenhez képest a tabellán, míg Piastri lemaradása 116 egység. Kettőjük közül kétségtelenül a brit van jobb helyzetben, de még ahhoz is hosszú út vezet, hogy ő lőtávolba kerüljön a bajnokság első helyéhez. Legutóbb, Zandvoortban Norris nagy fölénnyel nyert, az F1-es alapvetés pedig, miszerint mindenki éppen annyira jó, mint amilyen a legutóbbi versenye volt, ebben az esetben nagyon jól érződik: hirtelen mindenki arról beszél, hogy a McLaren pilótája – aki idén már számos lehetőséget elszalasztott – a hátralévő futamok zömét is képes lehet megnyerni, így pedig a szezon végére akár kihívójává is válhat Verstappennek.
Amikor Andrea Stellát arról kérdezték, a McLaren fontolóra veszi-e, hogy ezen esély megragadásának érdekében a hátralévő futamokra beálljon Norris mögé, az olasz csapatvezető a tőle megszokott kimért, analitikus választ adta.
Csak Vettel megidézésével lehetne idén bajnok Norrisból, de a McLaren pont erre készül
„A szezon első versenyétől kezdve beszélgetünk csapatutasításokról, mert a hétvégék előtt mindig le akarjuk tisztázni, hogyan kezeljük a két versenyzőnk közötti versengést. Szóval ez az egész évünket végigkíséri. Aztán persze eljöhet az a pillanat, amikor figyelembe kell vennünk például az egyéni pontverseny állását, de a szemléletünk szerint mindig tisztességesen, feddhetetlenül kell hozzáállnunk a versenyzéshez” – idézi Stellát a crash.net.
„Egyetlen olyan versenyzővel sem találkoztam még, aki a szerződésébe akarná foglalni, hogy első számú pilóta legyen. A versenyzők a pályán mutatott sebességükkel akarják kivívni az első számú státuszt. És aztán, ha valaki gyors, nyilvánvalóan elvárja, hogy támogassa őt a csapat a kétesélyes helyzetekben.”
Az F1-es csapatutasításokról általában olyan emlék él a nézőkben, hogy azok teljesen keresztülnéznek a második pilóta érdekein, akinek adott esetben félre kell állnia, el kell fogadnia egy előnytelen taktikát, esetleg egy rivális akadályozása érdekében kell feláldoznia saját futamát, ám Stella elmondása szerint a McLarennél nem fognak így bánni Piastrival, csakis olyan döntést hoznak majd, amit az ausztrál is elfogad.
„Tehát ha valakinek nyolc jó hétvégéje van, aztán jön egy olyan, amelyiken egy kicsit szenved, észszerű, hogy a csapat segíti őt. De olyan versenyző nem létezik, aki meg akarja tenni magát első számú versenyzőnek kilenc futammal a szezon vége előtt” – folytatta a csapatfőnök.
„Hiszen mi is történne ekkor? Mindenki az ő érdekeit szolgálná? Nem így kell egészségesen működtetni egy csapatot. Minden versenyen kielemezzük a helyzetet, és ha kétesélyes a dolog, vagy amikor Landónak egy kis extra segítségre lenne szüksége a csapattól, akkor megadjuk neki.”
„A csapatba azonban Oscar is beletartozik, szóval nem fogunk olyasmit tenni, ami az ő helyzetében nem tűnik észszerűnek. Mindent együtt csinálunk. Nem a csapat és az egyik versenyző diktál, amit a másik versenyzőnek kérdés nélkül követnie kellene. Ő is részese lesz az egyeztetéseknek, és az ő beleegyezésére is szükség lesz, hogy elinduljunk valamilyen irányba.”
A McLaren pilótái közötti harmónia fenntartásában kulcsszerepe lehetett annak, hogy a Magyar Nagydíjon Norris visszaadta a bokszkiállások során megszerzett első helyét Piastrinak. A csapat ekkor többek között azzal az érvvel terelgette Norrist a helyes döntés felé, hogy jótett helyében a későbbiekben ő is számíthat majd az ausztrál segítségére, ha úgy alakulna a bajnokság.
Megszelídíteni Norrist – a McLaren csapatfőnöke lepasszolta a nehéz feladatot