back to top
KezdőlapFormula 1Verstappen szerint a majré nem akadályozhatja a Red Bull kísérletezését

Verstappen szerint a majré nem akadályozhatja a Red Bull kísérletezését

-

A Red Bull háza táján már hónapok óta nem értik, miért nem úgy működik az autójuk, ahogy várták, ezért az Olasz Nagydíjon folytatják a kísérletezést. Max Verstappen szerint az óvatosság nem veheti át az uralmat a gondolkodásukban.

A Red Bull törekvését a tisztánlátás felé újabban az jelenti, hogy az Imolában bevetetett, de nem a várt módon teljesítő padlólemez egyes, jól működő darabjait ráeszkábálták a korábbi padlólemezre, és Verstappen azzal versenyzett az előző heti Holland Nagydíjon. Az Autosport információi szerint Frankenstein alapján a csapat „Franken-floor”-nak hívja ezt a hibrid alkatrészt, és úgy néz ki, a címvédő holland pilóta ismét ezzel fog vezetni, míg Sergio Pérez változatlanul az új, Imolában bemutatkozó padlólemezzel.

Verstappen a monzai hétvége előtt megerősítette, hogy az előző héten, Zandvoortban az időjárás az esővel és a széllel megnehezítette a régi és az új padlólemez elemeit ötvöző konfiguráció értékelését, de nem akarja, hogy a Red Bull túl konzervatívvá váljon, mert az később visszaüthet.

„Még mindig hatalmas az előnyünk [a tabellán], de nem állhatunk hozzá a hétvégékhez úgy, hogy ne nyúljunk hozzá az autó beállításaihoz, mert azzal talán több pontot vesztünk. Mindig a lehető legjobb felszerelésre törekszünk” – mondta.

Norris szerint hülyeség miatta kongatni a vészharangot a Red Bullnál

A pénteki edzésnapon tehát maradhat a felállás, de nem kizárt, hogy szombatra visszaszerelik Verstappen kocsijára is a frissebb padlólemezt, ha a csapatnál úgy látják, az a jobb.

A McLaren fejlesztései eközben működnek, és a legutóbbi hátsó légterelő elemekkel sikerült hatékonyabbá válniuk a DRS-sel, amiben egy ideje a Red Bull jelentette az etalont. Az Autosport cikkében látható grafikonok viszont azt mutatják, a McLaren utolérte őket ezen a téren. Monzában ugyanakkor különleges beállítással és sok egyedi aeroelemmel mennek az autók az alacsony leszorítóerő követelménye miatt, így várhatóan csak később látjuk majd újra ezt a hátsó szárnyat Lando Norris és Oscar Piastri autóján.

Furcsa baleset Monzában, kicsúszott és összetört a biztonsági autó (videóval)