Andrea Kimi Antonelli bemutatkozása F1-es versenyhétvégén nagyon nem úgy sült el, ahogyan azt ő és a Mercedes remélte, de az a másfél gyorskör, amit teljesített, legalább megmutatta, hogy milyen magabiztos.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azt hangsúlyozta Andrea Kimi Antonelli monzai első szabadedzésen bekövetkezett balesete után, hogy inkább legyen egy gyors pilótájuk, akit le kell lassítani, mint egy olyan, akit fel kell gyorsítani. Az osztrák üzletember emellett elmondta, hogy ennek a bukásnak semmilyen hatása nem lesz a jövő évi terveikre, és védelmébe vette a hibázó újoncot, mondván egy 18 éves versenyző el fog követni ilyen malőröket.
A baleset:
Not the FP1 outing that Kimi Antonelli was looking for 😔#F1 #ItalianGP pic.twitter.com/KmEHF8Ewv8
— Formula 1 (@F1) August 30, 2024
A Mercedes az olasz versenyző ostorozása helyett pedig azt igyekezett kiemelni, hogy Antonelli milyen elképesztő tempót ment abban a rövidke időben, amíg a pályán volt, ami tényleg így van, ám részben ennek köszönhette a balesetet, mert mint Wolff is mondta, az autó már nem tudta elviselni azt a sebességet, amit Antonelli elvárt tőle. Hogy milyen sebességről beszélünk, azt az első szabadedzés GPS-adatai pedig tökéletesen megmutatták. Antonelli a végül be nem fejezett, a korábbi, szintén nem lassú körénél jóval gyorsabbnak ígérkező utolsó körében ugyanis 184 km/órás tempót vitt át a második Lesmo kanyaron, ami 7 km/óránál gyorsabb annál, amire Max Verstappen volt képes ugyanabban a kanyarban az edzés legjobb idejének megfutásakor (!).
Antonelli tehát második gyorskörében tempósabban vette ezt a Lesmót, mint a holland később, az egyre jobban gumizódó pályán. De lehet még fokozni, a Mercedes-junior az Ascari sikánon ugyanebben a körében ugyanis 190 km/órás minimumtempóval száguldott át, míg Verstappen a maga leggyorsabb körében csupán 176-tal, míg Lewis Hamilton 177-tel, Charles Leclerc 178-cal, Lando Norris 179-cel.
Azaz mindenki jócskán el volt maradva Antonellitől, akit annak ellenére nem tudott megelőzni senki ebben a két kanyarban, hogy az edzés további részében értelemszerűen gyorsult a pálya.
Ám még mielőtt elalélnánk az olasz szupertehetségtől, meg kell jegyezni, hogy pont ez az elképesztő kezdeti sebesség okozta a vesztét, Antonelli ugyanis annyira a határon vezetve fogott bele az egyórás tréningbe, hogy mire a második mért körében a Parabolicához ért, túlmelegítette a hátsó gumijait, amelyek egyszerűen nem tapadtak be az utolsó kanyarban. Így aztán a többiek alacsonyabb tempója részben mindenképpen annak tudható be, hogy tapasztalatukból adódóan nem követeltek annyit az autótól a mért körük során, mert tisztában voltak vele, hogy így túlmelegítik a gumit. Ugyanakkor az, hogy a tapasztalatlan Antonelli egyáltalán képes volt rögtön ekkora tempóra kapcsolni, sokat elmond a fiatal olasz képességeiről, és magyarázza azt, hogy Wolff mire utalt, amikor a baleset előtti köreit méltatta.
A lelkesedésből kicsit visszább lehet majd csavarni, miként Antonelli is megtanulja, hogy nem érdemes rögtön a határon menni, de egyáltalán az nagyon sok mindent elmond róla, hogy ilyen magabiztossággal feszegette a határokat. A kicsúszása előtt például 30 méterrel később fékezett a Parabolica előtt, mint az első körében, ami nyilván túl sok, de kiemelkedő magabiztosságról árulkodik.
És hogy a Mercedes csapatfőnöke nem a levegőbe beszélt, amikor azt mondta, semmin sem változtat Antonelli balesete, azt pénteken délelőtt bizonyította is, hiszen az istálló bejelentette a fiatal olaszt Hamilton utódjaként:
Itt a várva várt bejelentés: megvan, ki lesz Hamilton utódja a Mercedesnél