Charles Leclerc az Olasz Nagydíjon aratott csodálatos győzelme után azt nyilatkozta, a Ferrari mindent tökéletesen csinált, ami nem mondható el a McLarenről.
Leclerc másodszor nyert idén futamot, és mindkettő különösen fontos helyszínen történt, hiszen az első győzelmét a saját hazai pályáján aratta, míg a mostanit a Ferrarién. „Hihetetlen érzés. Azt hittem, ha másodszor is nyerek itt, az nem lesz olyan különleges, mint az első alkalom. De Istenem, az utolsó körökben olyan érzések törtek rám, mint 2019-ben” – mondta a leintés utáni első nyilatkozatában, majd a Sky Sportsnak adott interjúban arról beszélt, a Ferrarinak nem csak szerencséje volt azzal, hogy végre tudta hajtani az egykiállásos taktikát.
„A McLaren papíron gyorsabb volt nálunk, de nyomás alá helyeztük őket és belekényszerítettük őket egy stratégiai hibába. Ezt nagyon jól csinálta a csapat. Csodálatos munkát végeztünk, mindent tökéletesen csináltunk, hiába nem a miénk volt a leggyorsabb autó.”
Ez a bizonyos hiba a McLaren részéről az volt, hogy mindkét versenyzőjét átállította kétkiállásos stratégiára menet közben. Ez benne volt a pakliban a meleg időjárás és az új aszfalt kombinációja, valamint a gumikopás miatt, de ezen a pályán az eggyel több kerékcsere arányiban jelentős időveszteséggel jár, mint máshol.
A McLarenek az első sorból indultak, de Leclerc befurakodott Oscar Piastri és Lando Norris közé az első etapban (Norris az 1.-ről a 3. helyre esett vissza az első körben), és utóbbi indította el a dominót a kerékcserék első fordulójával, a vártnál talán korábban. Leclerc és Piastri közvetlenül ezután érkezett a depóba, ám míg a Ferrari többször nem hívta ki a pilótáját, a McLaren megtette ezt még egyszer Norrisszal és Piastrival is. A britnél szükségszerűnek látszott az újabb kiállás az erősebb gumikopás miatt, az ausztrált azonban, mint utólag látjuk, kint hagyhatták volna a leintésig ugyanazzal a szett kemény abronccsal.
A Ferrari kódolt üzenetekkel hallgattatja el a dühös Leclerc-t?
Leclerc azt mondta, számára hamar kiderült, hogy járható út lehet az egyetlen kiállás. „A Red Bull tempóját látva szerintem mindenki kételkedni kezdett ebben, amikor láttuk, hogy szemcsésedni kezdenek a kemény gumijaik. Sokan bizonyára úgy érezték, nem annyira jó a kemény gumi, és a kettő kiállás hasznosabb, de amikor feltették nekem is azt a keveréket, elég jól éreztem magam rajtuk” – jelentette ki.
„Próbáltam az előttem haladó Landó McLarenjét nyomás alá helyezni, és ki is állt a bokszba. Ezután jobb lett az autó elejének a tapadása, amiről tudtam, hogy segíteni fog jó állapotban tartani a gumikat. Utána Oscar is bement a bokszba, és onnantól vált igazán sokkal jobbá az autóm. Úgy tudtam fordulni vele, ahogy akartam, és onnantól tudtam, lehetséges a győzelem.”
Piastri megemlítette, hogy az 1. hely birtokosaként neki nagyobb kockázatot jelentett volna ugyanazt bevállalni, mint a Ferrari, ráadásul az ő autóján sem voltak épp jó állapotban a gumik.
„Charles esetében, ha nem válik be az egy kiállás, harmadikként végzett volna. Ha kétszer áll ki a bokszba, akkor is harmadik lett volna, szóval miért ne próbáljon meg valami mást [mint a többiek], hátha beválik. Az élen haladónak nehéz döntést kell meghoznia” – közölte a Sky Sportsnak nyilatkozva.
Történelmi büntetés az F1-ben, most már szinte biztosan eltiltás vár az egyik pilótára