Adrian Newey elmondása szerint a Red Bulltól való távozásának eldöntésekor még nem tudta, hogy mihez fog kezdeni élete következő szakaszában, de az Aston Martin keddi bejelentésekor felsorakoztatott néhány érvet amellett, hogy miért Lawrence Stroll csapatát választotta más ajánlatok vagy a visszavonulás helyett.
Newey 19 együtt töltött év után 2025 elején fogja hivatalosan is elhagyni a Red Bullt, s március 1-jén áll munkába új csapatánál, ahol így már erős ráhatása lehet a 2026-os szabályrendszer szerint épülő új autóra is. A 65 éves tervező feladatai közé tartozik majd, hogy összefogja az Aston Martin technikai részlegeit és a Honda motorprogramját, miközben persze a tervezőasztalhoz is visszatér.
„A szuzukai hétvégén, áprilisban döntöttem el, hogy befejezem a Red Bullnál – vezette vissza a hallgatóságot a csapat év eleji, a vezetőség belharcai miatt viharos időszakába Newey, amit követően nem sokkal a nyilvánosság elé is állt a távozás tényével. – Akkor viszont még fogalmam sem volt arról, mi fog következni. Csak kicsit ki akartam üríteni a fejem, élvezni a szünetet, és bíztam benne, hogy a zuhany alatt állva aztán egyszer majd belém nyilall a felismerés, hogy merrefelé induljak el.”
„És aztán úgy június vége felé éreztem először határozottan, hogy ugyanazt kell tennem, amit eddig is, és ami a célkitűzésem volt 10-12 éves korom óta, hogy tervező legyek az autósportban. Szerencsés voltam, hogy ezt sikerült elérnem, és még ha túlzás is lenne azt mondani, hogy minden napját élveztem, de bőven 90% feletti hányada azért felettébb élvezetes volt.”
A szakember a 90-es években már a Williamsnél és a McLarennél is tervezett világbajnoki címet nyerő autókat, elmondása szerint pedig olyan csapaton belüli légkört keresett, mint amilyenekben akkoriban mozgott, ezt viszont immár nem Grove-ban vagy Wokingban, hanem az Aston Martin silverstone-i bázisán találta meg, és nem is csak amiatt, mert a csapat új, minden igényt kielégítő épületeit ideális munkakörnyezetnek tartja.
„Amikor bejelentettem, hogy elhagyom az előző csapatom, nagyon hízelgő volt számomra, hogy számos megkeresést kaptam különböző csapatoktól. Lawrence szenvedélye, elhivatottsága és lelkesedése azonban rendkívüli meggyőzőerővel bír” – mondta Newey, aki elmondása szerint nem minden kérőjével ült le tárgyalni, az viszont tudvalévő, hogy a Ferrarit irányító Frédéric Vasseurrel igen.
A Ferrari főnöke elárulta, miért esett kútba Newey szerződtetése
„20 évvel ezelőtt azok az emberek, akiket csapatvezetőnek neveztünk, valójában a csapatuk tulajdonosai is voltak, mint például Frank Williams, Ron Dennis vagy Eddie Jordan. Napjaink modern korában azonban Lawrence az egyetlen olyan tulajdonos, aki valóban aktív szerepet vállal a csapat életében. Ő még ezt a régi iskolát képviseli, és nagyon más érzést kelt, ha egy Lawrence-hez hasonló személyiség is részt vesz a folyamatokban.”
„Az pedig, hogy részvényesként és partnerként érkezhetek, olyasvalami, amit korábban még nem ajánlottak fel számomra. Ez már egy kicsit más kávéház, és valahogy természetessé is vált ez a választás. Nagyon várom, hogy megkezdjük a munkát.”
A bejelentés talán egyetlen váratlan részlete ugyanis az volt, hogy a Stroll társtulajdonossá is tette a sport legkeresettebb mérnökét az Aston Martin F1-es csapatában – noha részvényeinek nagyságáról és szerződésének időtartamáról nem számolt be az istálló.
Newey elismeri, 17 évet késett az Alonsóval való összeállása