back to top
KezdőlapFormula 1Az Aston Martin még nem végzett: jöhet az Alonso–Verstappen álomcsapat?

Az Aston Martin még nem végzett: jöhet az Alonso–Verstappen álomcsapat?

-

Adrian Newey megszerzése az eddig is a leglátványosabban építkező Aston Martin eddigi legnagyobb fogása, Lawrence Stroll azonban a hírek szerint nem nyugszik, amíg két toppilótát nem szerez az autóba – még ha ennek saját fia látná is a kárát.

Az F1-es mezőny minden csapata bízik abban, hogy a 2026-os technikai szabályváltozásokból előnyösen jöhet majd ki, és nagy erőforrásokat is mozgatnak meg ennek érdekében, de a legszembetűnőbben kétségtelenül az Aston Martinnál zajlik az építkezés, ahol a korunk minden követelményének eleget tévő új gyárépületeket nyitnak meg, hamarosan üzemképes lesz az új szélcsatorna is, eközben pedig a személyzeti toborzás terén is igazi sztárcsapat létesül.

Csak az utóbbi hónapokban a Ferrari technikai igazgatóját, Enrico Cardilét, a Mercedes motorrészlegének korábbi vezetőjét, Andy Cowellt, valamint frissen Newey-t is megszerezték, akik jövőre már mind teljes erőbedobással dolgozhatnak majd az új szabályok szerint épülő autón, a Honda gyári támogatásával. Két éve a csapattal van már továbbá a szintén a Red Bulltól érkezett aerodinamikai mérnök, Dan Fallows, de még a Ferrari 2014-es csapatfőnöke, Marco Mattiacci is az Aston Martin alkalmazásába állt a kereskedelmi részleg vezetőjeként. És mindez csak a jéghegy csúcsa, számos további kiváló szakember csatlakozott a projekthez más csapatoktól.

Tényleg véletlen volna, hogy egybeesik a Red Bull hanyatlása Newey távozásával?

Versenyzőfronton is van mivel büszkélkednie az Astonnak, hiszen idén hosszabbítottak szerződést Fernando Alonsóval, aki a komoly várakozások fényében szinte bizonyosan bevállalja még a 2026-os szezont is, dacára annak, hogy akkor már 45 éves lesz. A spanyol nemrég azt mondta, kész önként félreállni, amint érzi, hogy képességei megkoptak, egyelőre viszont ez a pillanat még nem jött el.

Az olasz Autosprint, amely lap Newey leigazolásáról is az elsők között értesült, most azt írja, az Aston Martin nem éri be azzal, hogy egy világbajnok versenyzője legyen, és következő lépésként kivetette a hálóját az idén negyedik címéért harcoló Max Verstappenre is.

Az, hogy a holland a 2028-ig érvényes szerződése ellenére korán dobbanthat a Red Bulltól és az Astonnál köthet ki, már tavasszal is megjelent a szóbeszédben az energiaitalosoknál dúló hatalmi belharc forgatagában, ám az utóbbi hónapokban már inkább a Mercedeshez való közeledéséről lehetett hallani, nem titkoltan folytatott tárgyalásokat Toto Wolff-fal a Verstappen-tábor. A holland végül egy további évre garantálta maradását a Red Bullnál, ám így máris arra terelődött át a szó, hogy 2026-ra hova igazolhat.

A Mercedes mellett pedig most visszakerülhetett a képbe az Aston Martin is, ahova lehetséges, hogy még jobb ajánlattal csábítja Lawrence Stroll, és nem csak az anyagiakat illetően. A jelen inkarnációjában győzelemmel még nem rendelkező (Jordanként négyszer, Racing Pointként egyszer nyerő) silvestone-i csapatnál az építkezésben látszólag kimeríthetetlen pénzcsap és néhány ismerős kvantitás is vonzó lehet Verstappen számára, hiszen újra együtt dolgozhatna Newey-val, Fallowsszal és a Hondával is.

Alonso megint leszólta a fiatal versenyzőket: már nem akkora egyéniségek, mint a régiek

Mondani sem kell, egy Alonso–Verstappen szupercsapat milyen vonzerővel bírna 2026-ra, aminek összeállítása már minden kétséget kizáróan jelezné az Aston Martin szándékainak komolyságát és a nepotizmus félretételét. Az épülő gárda leggyengébb láncszemének ugyanis jelenleg a társtulajdonos fia, Lance Stroll tűnik, akinek volt ugyan korábban egy-egy kimagasló eredménye az F1-ben, ám Alonso mellett eltörpülnek az eredményei, és tavaly legalább egy konstruktőri helyezés bizonyosan az ő alulteljesítésén múlt: egyszer sem tudott dobogóra állni, miközben a spanyol nyolcszor.

Nehezen olvasható, hogy mik Lawrence Stroll hosszú távú tervei a fiával, hiszen a vele kapcsolatos csapattól érkező eddigi kommunikáció a dicséretében, valamint a maradásának évről évre történő csendes bejelentésében kimerült. Helye az eredményei dacára sem tűnt veszélyeztetettnek, ahhoz viszont, hogy a konstruktőri bajnokságban is komoly esélyessé válhasson az Aston Martin, egy ponton elkerülhetetlennek tűnik a csere.

Az Autosprint szerint a legvalószínűbb forgatókönyvnek az tűnik, hogy Strollt idővel áthelyezik a WEC-csapatba, az Aston Martin ugyanis jövőre beszáll a Hosszútávú Világbajnokság hiperautó-kategóriájába a Valkyrie-vel, ezáltal lehetőség nyílna arra, hogy a kanadai pilóta egy kisebb nyomással járó közegben, de továbbra is a családi tulajdonú vállalkozás kötelékében maradjon, miközben az F1-es csapat mindkét autójába az elérhető legjobb versenyzőket ültethetné.

Így kreáltak világszerte főellenséget előbb Vettelből, majd Verstappenből