A Red Bull az utolsó pillanatban visszatáncolt attól, hogy a Szingapúri és az USA Nagydíjon a szurkolói által tervezett festéssel versenyezzen, miközben a Brit Nagydíjon még nem volt gondja ezzel.
A Red Bull még márciusban jelentette be, hogy az idén is – tavaly Miamiban, Austinban és Las Vegasban lehetőség lesz szurkolóknak festést tervezni a csapat F1-es torpedójára, és a Forever Rebl (örök lázadó) kampány keretein belül zajló REBL CUSTMS elnevezésű versenyben győztes festéseket a Brit, a Szingapúri és az USA Nagydíjon viseli majd Max Verstappen és Sergio Pérez RB20-asa. A versenybe ezen a felületen lehetett benevezni mindenféle előzetes szakképzettség nélkül, a csapat pedig korábbi különleges dizájnok mintáit és színeket is kínált, hogy ne a nulláról kelljen alkotni. Ezután az elkészült dizájnokból kiválasztják a legjobb ötöt, majd a drukkerek szavazhatják meg az egyes futamokra általuk legjobbnak tartott festést. A győztes dizájn megalkotóját ráadásul a csapat minden költséget állva vendégül is látja az adott versenyen.
Ez a folyamat a Brit Nagydíj előtt le is zajlott és a különleges festés felkerült az autókra, Szingapúrban és Austinban viszont már nem fog, a Red Bull ugyanis közölte, hogy azok túl nehezek.
„Nagyon köszönjük, hogy részt vettetek a REBL CUSTMS versenyben. Az elkészült dizájnok ezúttal is leleményességről és progresszív gondolkodásról árulkodtak, ami a viszonyítási alap lett, amint a szurkolói festésversenyeink fejlődtek az elmúlt két évben. Sajnos amint a tesztelési fázisába értünk annak, hogy néhány elkészült REBL CUSTMS dizájn hogyan nézhet ki a valóságban az RB20-ason, rájöttünk, hogy az ezekhez a teljes autós festésekhez használt festék előre nem látott és nemkívánatos súlyt adnak az RB20-ashoz. Amint azt bizonyára el tudjátok képzelni, minden hozzáadott súly hátrányos a teljesítményre. A csapatnak továbbra is az a prioritása, hogy a lehető legversenyképesebbé tegye az autót a 2024-es szezon hátralevő részére, ennek pedig az az eredménye, hogy nehéz szívvel kell informálnunk arról, hogy a csapat azt a döntést hozta, hogy nem alkalmazza a REBL CUSTMS festéseket az RB20-ason a Szingapúri és az USA Nagydíjon.”
A Red Bull már Newey alatt rossz irányba indult el, és hallgatnia kellett volna Pérezre
Minden valószínűség szerint nem az a helyzet, hogy a Red Bull időközben rájött, hogy a különleges dizájnok a vártnál nagyobb súlyt pakolnak az autóra, hanem inkább az, hogy jelen helyzetükben – Azerbajdzsánban elveszítették a vezetést a McLarennel szemben a konstruktőri pontversenyben és rögtön 20 pontos hátrányba is kerültek – nem engedhetnek meg maguknak semennyi extra dekagrammot az autón, ezért inkább elkaszálták a tervezett különleges festéseket.
Ez egyrészt érthető, hiszen a teljesítmény a legfontosabb, és a csapat drukkerei is azt szeretnék, hogy Max Verstappen újra nyerjen, másrészt sajnálatos azoknak, akik részt vettek a versenyben és az általuk tervezett dizájnt élőben is megcsodálhatták volna a szingapúri éjszakában és a texasi napsütésben.
Eközben a testvércsapat RB és Mercedes nem spórol a festésén, hiszen előbbi farmerhatású dizájnt, utóbbi főszponzora, a Petronas alapításának 50. évfordulójára pedig szintén különleges dizájnt villant Szingapúrban. Az RB új feszését IDE, a Mercedesét pedig IDE KATTINTVA lehet megnézni.
A Red Bull elismerte a vereséget, már csak Verstappen győzelmére törekednek