A McLaren hátsó szárnyának felső eleme nagy sebességnél úgy csavarodik, hogy egyfajta „mini-DRS” hatást vált ki. Az FIA figyelmét sem kerülte el a trükk, és jelezték, hogy bevezethetnek újabb intézkedéseket, illetve az érintett elem módosítására szólíthatják fel a wokingi istállót.
A hátsó szárnyat mutató fedélzeti kamerás felvételeken derült ki a McLaren leleményes megoldása, ami eddig teljesen szabályosnak bizonyult, hiszen a csapat autói gond nélkül átmentek az összes (álló helyzetben) végzett terheléses hajlékonysági ellenőrzésen. Könnyen lehet viszont, hogy az FIA lép és betilttatja a szóban forgó alkatrészt ebben a formában.
Az Autosport úgy tudja, nem csak a McLaren, hanem más csapatok hátsó szárnyára is vonatkozik a trükközés gyanúja. A szaklap kitért rá, hogy csütörtökön a wokingiak garázsában letakarták az érintett elemet Szingapúrban, miközben összeszerelték az autót, de a rejtegetést a beharangozott különleges hétvégi autófestés indokolja, amit nem akarnak idő előtt leleplezni.
A Nemzetközi Automobil Szövetséghez mindenesetre eljutottak a kritizáló hangok, és jobban megvizsgálják a McLaren hátsó légterelőjét. „Az FIA alaposan ellenőrzi az összes autón a karosszéria-elemek hajlékonyságát, és fenntartja a jogot, hogy a szezon folyamán bármikor módosításra szólítson fel csapatokat. Viszont amennyiben egy csapat sikeresen átmegy az összes hajlékonyságvizsgálati mérésen és megfelel a szabályoknak és a technikai direktíváknak, úgy tekintjük, hogy teljes mértékben megfelel az előírásoknak” – áll a közleményükben.
Piastri győzelméhez a mérnökének való ellentmondás és Norris segítsége is kellett
„Az FIA jelenleg tanulmányozza a bakui verseny adatait és a felmerülő egyéb bizonyítékokat, és fontolóra veszi további intézkedések bevezetését. Ez megszokott gyakorlat a műszaki szabályosság vizsgálata során, és az FIA fenntartja a jogot, hogy szükség esetén változtasson az előírásokon szezon közben.”
Évtizedek óta rendszeresen elő-előjön ez a téma, hiszen teljesen mozdulatlan alkatrészek a fizikai törvényei miatt nem gyárthatók, ha csak minimális mértékben is, de azok elhajlanak az aerodinamikai terhelés hatására. Ezt természetesen igyekeznek kihasználni a csapatok és a tűréshatárhoz a lehető legközelebb próbálnak merészkedni a tervezéssel.
Az FIA 34-es számú technikai direktívája azonban kifejti, hogy a szövetség nem tolerálja, ha szerkezetileg szándékosan olyan elemeket terveznek, amik a statikus ellenőrzéseken minden kritériumnak megfelelnek, a pályán viszont, más körülmények között (például más hőmérsékleten vagy nagyobb aerodinamikai terhelés hatására) elhajlanak.
További kérdés az is, hogy a McLaren minden pályán használni fogja-e ezt a megoldást: Bakuban alacsonyabb leszorítóerőre van szükség, mint a legtöbb helyszínen, így lehet, hogy más pályákon másfajta hátsó légterelővel jelentkeznek. Annak alapelve azonban bárhol kamatozhat számukra a menet közbeni csavarodással és sebességnöveléssel.
Ekkora a baj? – a Red Bull az utolsó pillanatban cserben hagyta a szurkolóit