A Ferrari nem nyilatkozott fejlesztésről az F1 austini versenye előtt, holott valójában frissítette az autó egyik részét, csak nem úgy, ami kötelezővé tette volna a beszámolót. Az egyik szakoldal sejteni véli, hol rejlik a turpisság, és hogy miért járt el szabályosan a maranellói csapat.
A nemrég bevezetett szabályok értelmében mindegyik csapat köteles tájékoztatni a nyilvánosságot az autóra szerelt műszaki újításairól az F1 versenyei előtt, és hogy ezek a változások milyen célt szolgálnak. Nagy okosságot nyilván nem szoktunk megtudni ezekből a beszámolókból, hiszen akik legalább kicsit is jártasak, tisztában vannak vele, hogy a versenyautó egy részeinek mi a funkciója, és a fejlesztések rendszerint a jobb légáramlást, a jobb stabilitást, a szélesebb működési tartományt vagy a megbízhatóságot szolgálják. A riválisok sem ezekből a beszámolókból szoktak nagy titkokra rájönni.
Az austini verseny előtt a Ferrari nem jelentett be semmilyen újítást sem, míg a McLaren, a Mercedes és a Red Bull például igen, mégis a vörös autók szállítottak haza kettős győzelmet. Frédéric Vasseur sejtelmesen nyilatkozott és elhintette, hogy valójában felkerült egy új elem az autókra, csak épp meg is tudta magyarázni, hogy erről miért nem szóltak.
„Attól, hogy nem jelentünk be valamit, az még nem azt jelenti, hogy nem hoztunk semmit sem. Csak azokról a frissítésekről kell nyilatkoznunk, amelyek külsőleg változnak” – fogalmazott sejtelmesen a Ferrari csapatfőnöke.
Leclerc nem hiszi, hogy meg tudja csinálni azt, amit Räikkönen
„Egyértelműen nem változtatja meg a helyünket az erősorrendben [az újítás], de mostanában minden századmásodpercnyi javulás különbséget okoz. Az időmérőn két-három autót is egy tizedmásodpercnél kevesebbel előztünk meg, ezért le kell hajolnunk minden apróságért, ami előrébb visz minket néhány századmásodperccel.”
Az Autosport arra tippel az F1 bokszutcájának pusmogásai alapján, hogy az első szárny változott meg, és küllemben tényleg olyan maradt, mint eddig volt: helyette az anyagszerkezetén módosított a Ferrari, hogy hajlékonyabb legyen, ezzel enyhítve például az alulkormányzottságon a lassú, valamint a túlkormányzottságon a gyors kanyarokban. A légterelő korábbi, külsőre tényleg frissített változatát már Szingapúrban bevetették, a cikkben ezekről a módosításokról kép is látható.
Az elmúlt években kevesebb figyelem hárult a hajlékony aerodinamikai elemekre, mint korábban (főleg a 2000-es években), de az utóbbi heteket megint többször uralta a téma: a McLaren és más csapatok a csavarodó hátsó szárnnyal, a Red Bull a hajlékony padlólemezzel bukott le.
Norris szerint a felügyelők csak „találgatásra” alapozva ítélkeznek