back to top
KezdőlapFormula 1A Ferrari egyik legtöbbet szidott emberét szerződtette a komoly bajban levő F1-es...

A Ferrari egyik legtöbbet szidott emberét szerződtette a komoly bajban levő F1-es csapat

-

A Ferraritól tavaly távozó stratégiai főnök Ignacio, avagy ahogyan sokan ismerik, Inaki Rueda (borítóképünkön) visszatér a Forma–1-be, hogy átvegye a Sauber egyik veterán szakemberének helyét. 

A Ferrari korábbi stratégiai főnökével és sportigazgatójával erősít a Sauber, bár sokak ezen hír hallatán bizonyára megkérdőjelezik, hogy valóban erősítést jelent-e a spanyol szakember érkezése. Persze Rueda ettől még rendkívül tapasztalt és kompetens személy, ugyanakkor kétségtelen, hogy a Ferrari utóbbi években elkövetett stratégiai ballépései közül jó néhány fűződik az ő nevéhez, hiszen 2014-től ő volt a Ferrari stratégiai főnöke, majd 2021-től sportigazgatója és stratégiai igazgatója.

Rueda 2023 februárjában távozott Maranellóból, és egészen mostanáig nem vállalt munkát az F1-ben. Most viszont visszatért, és a paddock-szerte ismert és elismert, a Saubert annak 1993-as F1-es beszállása óta erősítő Beat Zehndert váltja le, aki távozás helyett új szerepkörbe kerül, és a kiemelt programok és műveletek igazgatója lesz. Azaz lényegében az Audivá válást fogja felügyelni, hogy az a leginkább zökkenőmentes legyen.

A Ferrari vezető stratégája elmondta, miért hibáztak Monacóban

Rueda számára előny, hogy ugyanazt a pozíciót fogja betölteni, amit a Ferrarinál 2021 és 2023-as távozása alatt betöltött, illetve ugyanazzal a főnökkel, Mattia Binottóval fog együtt dolgozni, akivel 2022 végéig (Binotto ekkor mondott le a csapatfőnöki pozícióból). A spanyol szakembernek ez lesz a 4. csapata az F1-ben, mivel korábban már az egykori Jordan és a Renault/Lotus alkalmazásában is állt.

Ám nem Rueda az egyetlen érkező a svájci gárdánál, visszatér ugyanis a Hinwilből 2016-ban távozó Giampaolo Dall’Ara. Ő egy újonnan létrehozott pozíciót tölt majd be és a versenymérnöki feladatok vezetője lesz, ami azt jelenti, hogy a bázison és a versenyhétvégéken is az ő felelőssége lesz irányítani a versenymérnököket. Dall’Ara 2000-ben csatlakozott a Sauberhez, majd 2009 és 2015 között mérnökigazgató volt, mielőtt átigazolt a DTM-be, valamint 2016-ban saját tanácsadói céget alapított.

A két szakember érkezése a Sauber strukturális átformálásának része, hiszen korábban érkezett Mattia Binotto az ügyvezetői pozícióba Andreas Seidl helyére, Jonathan Wheatley a Red Bulltól a csapatfőnöki székbe (ő majd csak 2025-ben állhat munkába), illetve sikerült megszerezni a Mercedestől Stefan Strahnzot az újonnan létrehozott programigazgatói szerepkörbe.

„Ezek a változások a vezetésben megújult önbizalommal töltik fel a csapatot és megerősítik a szervezetet, miközben az a jövőbeli kihívásokra és lehetőségekre készül és fényes jövőre tekint előre gyári csapatként” – olvasható a Sauber közleményében.

Hogy ez a fényes jövő mennyire távoli, ha egyáltalán megvalósul, azt nehéz megmondani, a jelen mindenesetre egyáltalán nem fényes, hiszen a Sauber jelenleg pont nélkül az utolsó helyen áll a konstruktőri tabellán, a Volkswagen konszern hétfőn pedig példátlan megszorításokat jelentett be, amelyek minden bizonnyal hatással lesznek az F1-es projektre. Hogy milyen hatással, azt egyelőre nehéz megmondani, de benne van a pakliban, hogy az Audi azelőtt túlad a Sauberen, hogy egyetlen métert is megtett volna saját gyári csapatával F1-es versenyen.

Példátlan tett a Volkswagentől – óriási bajban lehet az Audi F1-es projektje