back to top
KezdőlapFormula 1Verstappen frusztráltságában butaságokat nyilatkozott

Verstappen frusztráltságában butaságokat nyilatkozott

-

Max Verstappen a Q2-ben kiesett a Brazil Nagydíj rendkívül nehéz körülmények között rendezett időmérő edzésén, amiért a versenyirányítás késői reakcióját okolta. Ám ha visszafejtjük a történéseket, látható, hogy korábban érkező piros zászló sem mentette volna meg a holland esélyeit.

A szombati vihar után vasárnap reggelre halasztott kvalifikáció továbbra is folyamatos esőzés mellett zajlott, és bár időben elindult, rendkívül szakadozottan bonyolódott le, hiszen öt versenyző, Franco Colapinto, Carlos Sainz, Lance Stroll, Fernando Alonso és Alexander Albon balesete miatt is elő kellett venni a piros zászlókat.

Dráma Brazíliában: 5 piros zászló, Norris-pole és kieső Verstappen az F1-es időmérőn

Stroll Q2 végén történt balesete után az egy percnél is kevesebb hátralévő idő miatt végleg le is zárta a szakaszt a versenyirányítás, és ekkor esett el a folytatás lehetőségétől mindkét Red Bull is, hiszen Verstappen és Sergio Pérez a 12. és a 13. helyen végeztek.

A holland az autóból kiszállva azonnal káromkodásba kezdett, amint kifejtette frusztrációját a szerinte a baleset megtörténte után túl későn belengetett piros zászlók miatt.

„Csak annyi, hogy ha egy autó a falnak megy, azonnal piros zászlónak kell lennie. Nem értem, miért telt 30-40 másodpercbe, hogy előjöjjön a piros jelzés. Baromság ez az egész. Hülyeség is, hogy erről kell beszélni, egyszerűen nevetséges” – adta le rövid és tömör értékelését a Sky Sportsnak.

A holland azt nem tisztázta ugyan, hogy az első tízből való kicsúszása vagy a Q2 folytatásának elveszett lehetősége miatt méltatlankodott-e Niels Wittich versenyigazgató hezitáns döntése miatt, ám reálisan nézve egyik körülmény sem menthette volna meg őt a kieséstől, így ezúttal indokolatlan volt a panaszáradata.

Ugyanis 1 perc és 37 másodperc volt még hátra a Q2-ből abban a pillanatban, amikor megjelent a dupla sárga zászlós jelzés a 3-as kanyarban a falba csúszó Stroll miatt. A piros zászló valóban „kis” fáziskéséssel, 49 másodperccel ezt követően került elő, Verstappen továbbjutását azonban ez nem befolyásolta, a holland ugyanis éppen Stroll balesetének pillanatában csúszott az eredménysor 11. helyére Charles Leclerc befejezett gyorsköre által. Maga Verstappen is éppen ekkor kezdett bele egy újabb körbe, s már át kellett haladnia a dupla sárga zászlós 3-as kanyaron. A leállítás késlekedésével mindössze annyit veszített, hogy Liam Lawson is átugrotta őt, egy pozícióval lejjebb tolva a Red Bullt.

A másik értelmezés, miszerint gyors reakció esetén újra lehetett volna indítani az időmérőt, szintén sántít: balesetnél a sárga és a piros jelzés között a leggyorsabb döntések esetén is eltelik legalább néhány másodperc mérlegelési idő, s mivel az időmérő azon pontján 1:28-asak voltak a legjobb köridők, aligha maradhatott volna már érdemi idő arra, hogy akár csak egy versenyző is felérjen egy újabb gyorskörhöz a kivezető köre után, de az szinte kizárt, hogy több autónak összejöhetett volna mindez.

Arról önmagában persze lehet érvényes diskurzust folytatni, hogy a mezőny biztonsága szempontjából helyes volt-e ennyit várni a piros zászlóval – mivel Stroll autója még mozgásképesnek tűnt, talán azt figyelték, el tudja-e hajtani a kanadai az Aston Martint a baleset helyszínéről –, ám Verstappen időmérős szerencséjét semmiképpen sem fordította volna meg egy gyorsabb döntés, a címvédő egyszerűen rosszkor volt rossz helyen.

A hollandnak motorcsere miatt még egy öt rajthelyes büntetést is le kell nyelnie a közép-európai idő szerint 16:30-ra kiírt rajtra, ám pozíciója még nem biztos, hogy végleges, tudva, hogy több előtte végző autó is alaposan összetört, és akár rájuk is hátrasorolással járó alkatrészcserék várhatnak. A Williams már meg is erősítette, hogy Albon autójának sérülései kijavíthatatlanok a hátralévő néhány órában, így a thai pilóta nem lesz ott a futamon.

Hivatalos: 20 helyett legfeljebb 19 pilóta indulhat a Brazil Nagydíjon