Lando Norris annak ellenére sem tartja hibásnak a piros zászlót megelőző kerékcseréjét, hogy végül emiatt került jelentős hátrányba a győztes Max Verstappennel szemben Interlagosban. Bajnoki esélyei ezzel minimálisra csökkentek.
Norris a pole-ból, míg Verstappen a 17. helyről vágott neki a brazíliai versenynek, ám végül mégis a holland tudta jelentősen növelni előnyét a bajnoki pontversenyben. A Red Bull pilótája a mezőnyből kimagasló tempóval tört előre, s az ötödik helyen állt, amikor az élről George Russell és Lando Norris a bokszba hajtott. A hollandnak és a két Alpine-pilótának az alapozta meg a dobogót, hogy Franco Colapinto balesete után piros zászlóval megállították a versenyt, a bokszutcába hajtva pedig ők már időveszteség nélkül cserélhettek kereket.
A rajtnál Russell-lel szemben pozíciót vesztő Norris viszont ez a stratégiai hátrány mellett két későbbi hibával további helyezéseket bukott, így végül csak hatodikként ért célba – ráadásul vizsgálat alá került amiatt, mert a futam előtt szabálytalanul indult el egy második felvezető körre.
Verstappen a 17. helyről dominált a brazíliai esőben, az Alpine szürreális dupla dobogót szerzett!
„Az esős rajtok mindig kicsit lutrik – olykor nekünk kedveznek, máskor nem. És a rajtrács bal oldala egy kicsit jobban is tapadt, mint a jobb” – magyarázta a Sky Sports azon kérdésére, hogy miért nem tudta idén már sokadszor megtartani a vezetést a pole-ból.
A McLaren pilótája ezt követően a futamon fordulópontot jelentő piros zászlós szakasz előzményeire tért rá, s nem értett egyet azzal a felvetéssel, hogy a körülmények rosszabbodását látva számítania kellett volna a verseny megszakítására, így nem kellett volna kerékcserét kezdeményeznie.
„A pozícióvesztéseink a piros zászlónak tudhatók be, amivel a többiek ingyen bokszkiállást kaptak. Egyszerűen balszerencsés volt. Valószínűleg George is azt érezte, hogy neki kellett volna nyernie, és mindenki másnál jobban meg is érdemelte volna ezt a győzelmet. De néha egyszerűen csak nincs szerencsénk, és ellenünk dolgoznak a szabályok” – fogalmazott Norris.
„Elkövettem egy pár hibát is, amelyekkel George és Charles mögé kerültem, de ennyi az egész, próbáltam a legjobbamat nyújtani. Sok jó versenyen vagyok túl, szóval már időszerű volt, hogy egyszer ne alakuljanak jól a dolgok.”
„Hiszek abban, amit a csapat mond, és ők rám bízták a döntést. És ez volt a helyes döntés, egyszerűen csak balszerencsésen jött ki. Nem érdekel, hogy utólag ki az okosabb, ez szerencse volt a részükről, semmi más. Szerencsések voltak egy olyan szabállyal, ami senkinek sem tetszik, de ők valószínűleg ma örömmel elfogadták. Ha kint maradunk, nekünk is előnyünkre válhatott volna, de hülyeség ezen gondolkodni.” A brit itt a piros zászló alatti szabad kerékcsere szabályára gondolt, ami valóban többször vita tárgyát képezte már a mezőnyben.
Norris az F1 hivatalos csatornájának adott interjúban is ugyanezeket a gondolatokat ismételte, ám ott elhagyta a száját egy mondat, ami Verstappen a futamon látott tempófölényének fényében bizonyosan szül ellenérzéseket.
„Ilyen az élet. Ők kockázatot vállaltak, és most bejött nekik. Ez nem tehetség, csak szerencse.”
Norris, aki hetek óta nagy küzdelmek árán igyekezett apró darabokat lefaragni Verstappen pontelőnyéből, most Interlagosban egycsapásra 18 pontot veszített a hollanddal szemben, a közöttük lévő különbség pedig hirtelen 62-re ugrott vissza. Ezzel a brit esélyei az egyéni címre szinte teljesen elszálltak három futammal a vége előtt – sőt, ha Verstappen három hét múlva Las Vegasból legalább 60 pont előnnyel távozik, akkor máris négyszeres bajnoknak mondhatja magát.