A Forma-1 történetének talán legértékesebb dobogós helyei lehetnek azok, amelyeket Esteban Ocon és Pierre Gasly szereztek a viharos Interlagosban az idén száraz pályán fájóan alulteljesítő Alpine-nal.
Az Alpine idei teljesítménye (az Aston Martin mellett) az év csalódása és a leglátványosabb formaromlás 2023-hoz viszonyítva. Az évek óta stabilan a középmezőnybe, és annak is inkább az elejébe tartozó istálló távozó szakemberek forgatagában rémesen gyengén kezdte a szezont, Bahreinben konkrétan az utolsó két helyre kvalifikáltak, és bár érezhető volt némi formajavulás, Brazília előtt egyszer sem értek célba a 9. helynél előkelőbb pozícióban a pilóták.
Ezt követte az interlagosi őrült esőfutam, amely elfedte az autó hiányosságait, Ocon és Gasly pedig hibátlan versenyzéssel a 2. és a 3. helyen futottak be. A csapat a konstruktőrök között is csak a 9. helyen állt, és reálisan már legfeljebb csak a Williams tűnt befoghatónak, ehhez képest a korábbi összesen 14 pontjukhoz egyetlen hétvége során további 35-öt tettek hozzá, ezzel pedig a grove-iak mellett az RB-t és a Haast is megelőzték. Ez a két csapat azonban öt, illetve három ponttal áll csak mögöttük, vagyis még éles küzdelem várható a hátralévő három futamon.
„A kilencedik és a hatodik hely között 30 millió euró a különbség. Egész pontosan 29,2 millió. Ez volt az első dolog, aminek utánajártam!” – mondta az olasz Sky-nak Flavio Briatore, aki az enstone-i csapat korábbi főnökeként idén ügyintézői szerepben tért vissza.
„Anélkül, hogy bármit is el akarnék venni Ocon és Gasly érdemeiből, akik remek munkát végeztek, azért szerencsénk is volt. Az autónk egyértelműen jobb az esőben, bár sajnos nem hiszem, hogy a következő három verseny esős lesz. Mindenesetre ez a verseny megmutatta, hogy miközben a fiatal versenyzők nagy szenzációként vannak feltűntetve, a tapasztalat még mindig milyen sokat számít a Forma-1-ben.”
Ocon és Gasly eddig nagyon hasonló F1-es karriert tudhatnak maguk mögött. Mindketten 28 évesek, 150 körüli nagydíjrajttal rendelkeznek és 1-1 győzelmet szereztek eddig. A két francia már gyerekkora óta együtt versenyez, és bár kapcsolatuk nem alakult felhőtlenül az évek során, az F1-ben pedig idén Monacóban volt komolyabb összezördülésük, most mégis életük egyik fénypontjaként, célállomásaként tekintenek erre a közös dobogóra.
Imagine telling Ocon and Gasly about this moment when they were kids 🥹 pic.twitter.com/roMXNeUDkG
— Autosport (@autosport) November 3, 2024
„Megvoltak a saját ügyeink, de elképesztő érzés volt együtt megtenni azt az utolsó kört – utalt Ocon a verseny levezető körére, amit a két Alpine formációban teljesített. – Rengeteg emlék villant át az agyamon azokból az időkből, amikor még gyerekként az esőben, sőt hóban gokartoztunk slick gumikon. Együtt versenyeztünk és hajszoltuk a győzelmeket. Ez a mostani pedig egy kicsit arra emlékeztet. Csodálatos történet annak fényében, hogy honnan indultunk, ami örökre bevésődik az agyamba.”
„Szerintem ezt senki más nem értheti meg. Nagyon személyes a viszonyunk Estebannal, rengeteg mindenen mentünk keresztül – tette hozzá Gasly. – Ahogy ő is említette, télen, mínusz öt fokban mi voltunk az egyetlenek, akik kimentünk a gokartpályára esőben, hóban, slick gumikon, 9, 10, 11 évesen. Az ilyen körülményeket gyakoroltuk. Még ma is emlékszem, ahogy néhány kör után mindig visszamentünk a kamionba, hogy egy kicsit felmelegedjünk, mert annyira átfagytunk. És egy ilyen nap után elmondhatom, hogy tényleg az a gyakorlás jelentette a különbséget.”
Norris ezernyi arckifejezéssel hallgatta a McLaren értékelését a csalódás után